• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ekonomika a finanční plánování leasingové společnosti

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (684.3Kb)
    Posudek vedoucího práce (385.9Kb)
    Posudek oponenta práce (354.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (302.4Kb)
    Datum
    2010
    Autor
    Píchová, Lucie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Plánování je jednou z manažerských funkcí a procesů, která se podílí na řízení a fungování každé společnosti. Plánování je výchozím bodem, který předchází výkon všech ostatních manažerských činností. Cílem diplomové práce bylo provést analýzu leasingové trhu v ČR a ve vybrané leasingové společnosti analyzovat systém finančního plánování, definovat plánování společnosti, zda probíhá efektivně a spolehlivě, popsat krátkodobé a dlouhodobé sestavování plánů. Pro případovou studii byla vybrána leasingová společnost, která plánuje na základě mezinárodních standardů účetního výkaznictví střednědobý plán v druhé polovině roku, kdy se dále reviduje i plán současného roku. Střednědobý plán souvisí s náklady a výnosy, ovlivňuje ho tržní podíl, prostředí a trh dle konkurence.Leasingová společnost plánuje pro 3 produktové linie - automobily, spotřební zboží a přímá půjčka. Velký vliv na produkt, zda je ziskový či ne, má delikvence, která je nejvyšší v prvním roce splácení. Na delikventní smlouvy si leasingová společnost tvoří opravné položky a v prvotní fázi schvalování je u některých produktů povinné pojištění, které je součástí daného produktu. Oddělení plánování a controllingu má na starosti sledování jednotlivých produktových linií. Kontroluje a vyhodnocuje, zda jsou produkty ziskové. Hlavním úkolem je sledování profitability produktů. Závěrem lze říci, že je leasingová společnost v plánování, nastavování plánů a jejich implementace úspěšná. Výsledkem jsou ziskové produkty ze všech produktových linií, největší tržní podíl vykazují automobily, které tvoří hvězdu společnosti. V případě, že je produkt nerentabilní, tak je po určité době zrušen nebo dochází k nahrazení jiným produktem. Likvidita se ve velké míře nesleduje, protože leasingová společnost je ve vlastnictví nadnárodní společnosti.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4860
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV