Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorVaněrek, Petr
dc.date.accessioned2021-11-22T12:39:12Z
dc.date.available2021-11-22T12:39:12Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-09-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4863
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zaměřil na téma virtuálních světů a jejich využití v marketingu se zaměřením na virtuální svět Second Life. Výzkum v prostředí Second Life jsem provedl v několika krocích. Prvním krokem bylo provedené vlastní online pozorování virtuálního světa Second Life, kde má Česká republika taktéž své zastoupení v podobě virtuálního města s názvem Bohemia. Online výzkum byl zaměřen na zjištění jaké povědomí a zkušenosti mají respondenti o tomto virtuálním světě a jak vnímají ekonomické subjekty, kteří se zde prezentují. Můj výzkum v Second Life pokračoval vytvořením 5 případových studií vybraných ekonomických subjektů, kteří se zde prezentují. Pro tyto účely jsem si zvolil banku Raiffeisenbank, agenturu CzechTourism, virtuální hospodu společnosti Pivovary Staropramen a.s. a poslední dvě případové studie jsem zaměřil na oblast vzdělávání. Jednalo se o Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci a ze soukromého sektoru nováčka firmu WebSchool s.r.o. Získaná data z výzkumu mi pomohla aplikovat Cost benefit analýzu u vybrané případové studie virtuální hospody Staropramen, jako jednu z možných metod při samotném ekonomickém hodnocení této investice spojené s působením ve světě Second Life. Cíl diplomové práce byl naplněn neboť se mi podařilo na základě získaných informací z vlastního online výzkumu a provedených analýz navrhnout proces vstupu do virtuálního světa Second Life s využitím vybraných marketingových nástrojů, které jsou poskládány tak aby jakýkoliv subjekt, který zvažuje využít Second Life jako jeden z inovativních způsobů marketingové komunikace, naplnil své cíle a nestal se jen pouhou pasivní kulisou tohoto virtuálního světa.cze
dc.format94 s., 2 s. obr. příloh.
dc.format94 s., 2 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSecond Lifecze
dc.subjectvirtuální světycze
dc.subjectekonomické subjektycze
dc.subjectpřípadové studiecze
dc.subjectmarketingové nástrojecze
dc.subjectSecond Lifeeng
dc.subjectvirtual wordseng
dc.subjecteconomic subjectseng
dc.subjectcase studieseng
dc.subjectmarketing toolseng
dc.titleSecond Life a marketingové aspekty virtuálních světůcze
dc.title.alternativeSecond Life and marketing aspects of virtual worldseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12163
dc.description.abstract-translatedThe main focus of this dissertation thesis is the use of virtual worlds in marketing with a special focus on the virtual world known as Second Life. The Second Life environment research was conducted in several steps. The first step was personal online observation of Second Life where the Czech Republic has its representation in a company called Bohemia. The purpose of this online research was to find out respondents’ subconscious, their experiences, and how they perceive the economic subjects which are presented in this virtual world.The research of the virtual world Second Life continued by creating five case studies of selected economic subjects, which are present in Second Life. For this reason the following were picked, Raiffeisenbank, CzechTourism agency, Pivovary Staropramen a.s. virtual pub. The other two case studies were focused on education and therefore Philosophical Faculty of University Palackého Olomouc and an entrant from private sector WebSchool s.r.o. company were chosen. The data obtained from this research helped to apply a Cost benefit analysis in the virtual pub Staropramen case study. This analysis is one of the possible methods of economic assessment of the investment related existence in Second Life.On the basis of information gained from personal online research and completed analysis I projected a process of entrance into the virtual world Second Life with the use of select marketing tools. These tools are folded so that any subject that considers the use Second Life as one of the innovative ways of marketing communication is able to fulfill its goals and will not end up as a passive background of this virtual world. For this reason, I consider the main goal of this dissertation to be achieved.eng
dc.date.accepted2010-10-20
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam