Využití Internet marketingu v lázeňství
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá tématem "Využití Internet marketingu v lázeňství''. Práce byla vypracována v Lázních Hodonín a navazuje na výzkum marketingové komunikace, který zjistil důležitost internetu jako informačního a komunikačního prostředku firmy s jejími zákazníky.
Lázně jsou mladým moderním zařízením nacházejícím se v Jihomoravském kraji, jejichž jediným majitelem je od roku 1993 město Hodonín. Zařízení slouží k léčbě pohybového aparátu, relaxaci, rekondici a nabízí i wellness pobyty.
Cílem této práce je zhodnocení dosavadního využití Internetového marketingu Lázní, jeho účinnosti a návrh možných zlepšení v této oblasti. Dílčím cílem je zjištění spokojenosti zákazníků - samoplátců - s internetovou prezentací Lázní, jejich názory a postoje k dalším nástrojům internetové komunikace.
Teoretická část vymezuje základní terminologii a nástroje Internetového marketingu dle odborné literatury, internetových článků a aktuálních informací z oboru. Tyto poznatky se staly východiskem pro osobní rozhovor s marketingovou specialistkou a zároveň k definování a zhodnocení dosud využívaných nástrojů internetové komunikace Lázní Hodonín. Primární data spokojenosti klientů s www prezentací Lázní, jejich postoje a názory, byla získána dotazníkovým šetřením.
S ohledem na finanční, personální, technické a jiné možnosti organizace je její působení na internetu na velmi dobré úrovni. Ještě více je to patrné ve srovnání s webovou prezentací jejich konkurence. Zjištěné výsledky a uskutečněná reklamní kampaň na Facebooku objevily prostor pro zlepšení a nové perspektivy v oblasti ppc reklamy, emailingu, podpory prodeje a sociálních sítí. Společným cílem navržených opatření bylo především zlepšení efektivity komunikace se stálými, ale i potenciálními klienty.
Aktivní působení Lázní na internetu je z hlediska chování daného segmentu spotřebitelů nutností dnešní konkurenční doby. Pro posílení vztahů se současnými zákazníky, ale i z důvodu oslovení nových, by proto mělo marketingové oddělení na tento trend vhodně reagovat.