Analýza obalových technologií pro balení nápojů u vybraného potravinářského podniku
Abstrakt
Obalové technologie zahrnují široké spektrum možností. Každý produkt lze balit několika různými způsoby, aby i přesto nakonec mohly být unifikovaně naloženy do návěsu, přívěsu, kontejneru nebo jiné manipulační jednotky vyššího řádu. Samotné obalové prostředky rovněž podléhají balení a transportům před svou vlastní aplikací.
Pivovar (charakterizovaný subjekt) je znám svým tradičním způsobem výroby. Výběr surovin a technologické procesy jsou sveřepě zachovávány. V současném tržně orientovaném hospodářství však nelze přehlížet dynamicky se měnící požadavky odběratelů a spotřebitelů. Projevují se zejména v nárocích na spotřební a přepravní obaly. Drsná konkurence v segmentu spotřebního zboží, do níž náleží i pivo, vyzývá k potřebě se odlišit od ostatních a vytvořit přidanou hodnotu atraktivním designem, vysokou funkčností, spolehlivostí a inovací obalových jednotek.
Trh s pivem v České republice vykazuje charakteristické rysy. Je konzervativní, invariantní, stabilní a specificky rozsáhlý, avšak nasycený. Saturovanost nutí tuzemské výrobce koncentrovat větší či menší část svých sil do exportních trhů. Je tedy nezbytné měnit a vylepšovat obalové systémy, např. modernizace lahvových linek, zdokonalení stávajících či zavedení zcela nových obalových technologií.