Předpoklady rozvoje CR ve zvolené oblasti Havlíčkobrodsko
Abstrakt
Cílem bakalářské práce bylo prostřednictvím analýzy cestovního ruchu na Havlíčkobrodsku vytipovat skrytý potenciál cestovního ruchu, a navrhnout nový produkt cestovního ruchu zaměřený na vybraný segment návštěvníků. První část práce byla zaměřena na teoretické vymezení marketingu, produktu, destinace a cestovního ruchu. Dále byla provedena základní charakteristika oblasti Havlíčkobrodska, kde jsou zmapovány hlavní atraktivity, které se v této oblasti nalézají.
Druhá část práce se skládá z terénního šetření a návrhu nového produktu, což bylo situováno do Lipnice nad Sázavou, která má dobré předpoklady cestovního ruchu, ale potýká se s problémem sezónnosti, nedostatečnou sekundární nabídkou a informovaností návštěvníků, které by bylo vhodné řešit. Z informací získaných od pracovníků obecního úřadu byl nakonec navržen vánoční a velikonoční jarmark, který je nejvhodnějším způsobem jak rozvíjet zdejší cestovní ruch i v zimní sezóně z ekonomického hlediska.