Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAlina, Jiří
dc.contributor.authorDřevová, Martina
dc.date.accessioned2021-11-22T13:00:35Z
dc.date.available2021-11-22T13:00:35Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-09-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5332
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.cze
dc.format111 s. (19 842 znaků)
dc.format111 s. (19 842 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdopravacze
dc.subjectintegrovaný dopravní systémcze
dc.subjectorganizátorcze
dc.subjectdopravcecze
dc.subjectzastávkacze
dc.subjectcestujícícze
dc.subjectanalýzacze
dc.subjectpoměrový ukazatelcze
dc.subjectprodejní síťcze
dc.subjectjízdenkacze
dc.subjecttransporteng
dc.subjectintegrated transport systemeng
dc.subjectorganizereng
dc.subjectcarriereng
dc.subjectstopeng
dc.subjecttravellereng
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectratioeng
dc.subjectselling neteng
dc.subjectticketeng
dc.titleProblematika integrovaného dopravního systému a jeho využitícze
dc.title.alternativeProblems of integrated transport system and its useeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag14754
dc.description.abstract-translatedThe aim of this dissertation is to evaluate and compare the chosen integrated transport systems in the Czech Republic and based on findings submit a proposal to improvement. For this purpose are chosen the largest and the smarter transport sysstems in the Czech Republic, which are: - Integrated transport system of the Hradec Kralove region (IREDO) - Prague integrated transport system (PID) - Integrated transport system of the South Moravia (IDS JMK) Within the analysis is used the evaluation of the qulitative indicators, for example the number of the carriers, the number of tthe stations etc. This shows that these indicators haven?t got sufficient predictive value for the analysis and final evaluation, because some differences among the transport system. Therefore are the ratios included the analysis, which arw designed on the basis of the quantitative criterions recalculated for factors causing the significant differences of the transport systems. From the analysiss came out best the Integrated transport system in Prague (PID), because of the high freguency of the transport links, large fleet, reliable continuity of the transport links, and the positive evaluation of the range of distribution network, the number of vending machines, types of tickets and existence of the car lots P+R. The worst rated is Integrated transport system of Hradec Kralove region (IREDO), which was recomended to concenterate for the information sources and to attractive the system by these sources. Generally speaking the successful integrated transport systems are these which comply with conditions of the uniformity, intelligibility and clarity. Another important factor is the high frequency of the transport links, the continuity, availability of the bus stops and of course the quality passenger information.eng
dc.date.accepted2011-10-14
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam