Moderní manažerské metody a techniky jako faktor konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu
Abstrakt
Existuje mnoho metod a technik řízení a vzhledem k tomu, že konkurenční boj výrazně posiluje, je třeba do řízení zavádět nové trendy a prvky. Připravený management se nebojí jít do změn a dosahovat tak dlouhodobých strategických cílů.
Cílem práce je provést analýzu využívaných metod a technik řízení vybraných společností a navrhnout opatření, která by vedla ke zlepšení stávajícího stavu a přispěla k efektivnosti vykonávaných činností.
Výsledky výzkumu ukázaly, že organizace aplikují moderní techniky při řízení, rozdíly jsou minimální. Společnosti se přibližují obecnému trendu používání participativního stylu řízení. Výsledky dále potvrdily, že se na manažerských pozicích objevují i ženy. U společností se neprovádí konkurenční analýza. Zde jsou apely na změnu.
Na závěr lze konstatovat, že společnosti věnují systému řízení pozornost, uvědomují si poslání manažerů v moderním podniku.