Motivace k celoživotnímu učení a řízení lidských zdrojů
Abstrakt
V dnešní době neustálého rozvoje je důležité, aby organizace zůstaly flexibilní. A co je nejdůležitějším subjektem v organizaci? Lidé. Proto je neustálé vzdělávání zaměstnanců tak nepostradatelné.
Cílem této práce bylo zkoumat úroveň motivace k celoživotnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci. Vybranou organizací byla Komerční banka. Pro tento výzkum byl vytvořen dotazník. Po sečtení odpovědí bylo provedeno vyhodnocení. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky vyšly pro organizaci velice dobře. Většina respondentů má pozitivní postoj k sebevzdělávání. Hlavním důvodem, proč se respondenti vzdělávají je jejich sebeuspokojení. Organizace pořádá mnoho školení pro zaměstnance. Problémem je, že mnoho zaměstnanců navštěvuje tato školení pořád dokola. Téměř polovina respondentů navštívilo kurz, kde se nic nenaučili. Oddělení lidských zdrojů by se mělo starat o to, jaké zaměstnance posílá na jaký kurz. Dalším problémem je, že vedoucí se dostatečně nezajímají o to, co se zaměstnanci na kurzu naučili. Měli by ukázat více zájmu.
Celkem vzato má organizace schopné zaměstnance, kteří se chtějí vzdělávat. To je velice důležité pro přežití v konkurenční společnosti.