Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRost, Michael
dc.contributor.authorJoanidis, Filip
dc.date.accessioned2021-11-24T14:11:55Z
dc.date.available2021-11-24T14:11:55Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/5788
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo popsat teoretické principy segmentace zákazníků pomocí moderních metod shlukové analýzy a jejich praktické ověření v komerčním prostředí utilitní společnosti. Teoretická část práce vysvětluje principy shlukové analýzy prostřednictvím algoritmu K-means a algoritmů hierarchického shlukování. V rámci kapitoly SW podpory popisuje možnosti softwarových nástrojů R, Rapid Miner a KXEN. Pro účely zpracování dat jsou v teoretické části popsány metodiky SEMMA, 5A a metodika CRISP. Praktická část práce se zaměřuje na ověření homogenity/heterogenity trhu s elektrickou energií v segmentu domácnosti v utilitní společnosti EON. Prostřednictvím dat ze zákaznického systému a dostupných externích dat, je pomocí programového prostředí R provedena hierarchická shluková analýza. Analýzou zjištěných shluků jsou identifikovány převažující charakteristiky jednotlivých shluků, které jsou následně podrobeny kritice z pohledu využitelnosti pro účely marketinku.cze
dc.format68
dc.format68
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectShluková analýzacze
dc.subjectCRISPcze
dc.subjectjazyk Rcze
dc.subjectutilitní společnostcze
dc.subjectmarketinkový managementcze
dc.subjectCluster analysiseng
dc.subjectCRISPeng
dc.subjectR languageeng
dc.subjectutility industryeng
dc.subjectmarketing managementeng
dc.titleUplatnění moderní metody shlukové analýzy při segmentaci trhucze
dc.title.alternativeApplication of modern cluster analysis in a market segmentationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21732
dc.description.abstract-translatedThis thesis aims to describe the theoretical principles of customer segmentation using modern methods of cluster analysis and their practical verification in a commercial environment of utility company. The theoretical part of the thesis describes the principles of clustering analysis using K-means algorithm and hierarchical clustering algorithms. The SW support chapter deals with the possibilities of R, Rapid Miner and KXEN software tools. For the purpose of data processing the theoretical part describes SEMMA, 5A and CRISP methodologies. The practical part is focused on the analysis of homogeneity/heterogeneity of the energy market in the household segment in the utility company EON. Using data from company´s customer system, available external data and programming language R a hierarchical cluster analysis is processed. Through the analysis of gained clusters there are identified the main characteristics of particular clusters which are consequently examined from marketing usage perspectives.eng
dc.date.accepted2012-06-13
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam