Analýza segmentu LOHAS spotřebitelů na českém trhu
Abstrakt
Tématem této práce je analýza segmentu LOHAS spotřebitelů na českém trhu. Zjišťuje existenci spotřebitelského životního stylu LOHAS, konkrétně
v Jihočeském kraji, která byla potvrzena. Dále se zaměřuje na hlavní charakteristické rysy, jež jsou pro tento segment typické. Patří mezi ně především orientace na osvědčené značky, kvalitu, design, menší balení výrobků a zodpovědnou výrobu produktů, nejlépe domácími výrobci. Řeší také,
že "lohasiané" žijící na území jižních Čech, preferují potraviny/nápoje
na přírodní bázi, a energeticky úsporné spotřebiče a elektroniku. Ekologicky přemýšlejí, šetří vodu i energii, třídí odpad a snižují jeho množství. Dále žijí zdravě a zároveň moderně, rádi chodí pěšky a při cestování mají rádi nejen zábavu a dobrodružství, ale rovněž přírodu a její ochranu. Poskytuje současně i informaci o tom, že jihočeští stoupenci LOHAS jsou stále ještě ovlivněni cenou, marketingem a náhlými impulsy. Rovněž se ani příliš nepřiklání k využívání
např. solárních panelů či hybridních automobilů. Vysvětluje též, že se jedná především o spotřebitele, kteří jsou nejčetněji zastoupeni ve věkové kategorii nad 56 let. Na závěr se zabývá doporučeními, na která by se měly podniky orientovat, pokud budou chtít tento segment spotřebitelů s velkým potenciálem oslovit.