Analýzy portfolia jako nástroj strategického marketingového řízení pojišťoven
Abstrakt
Cílem diplomové práce na téma Analýzy portfolia jako nástroj strategického marketingového řízení pojišťoven bylo posoudit možnosti a metody vhodné pro analýzu portfolia, aplikovat vybrané metody v konkrétních podnicích a srovnat s konkurenčními podniky. Jako možnost analýzy portfolia bylo zvoleno posouzení vybraných pojištění dle pojistných podmínek a také dle limitů a cen pojištění. Bylo zjištěno, že jednotlivé pojišťovny a jejich produkty se výrazně liší. Následně byla sestavena portfolio matice BCG, díky níž bylo možné vyhodnotit vyváženost portfolia vybrané pojišťovny a navrhnout strategie vhodné pro jednotlivé skupiny produktů. Poslední část práce byla zaměřena na dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou respondenti spokojeni se službami pojišťoven, jakou pojišťovnu preferují a jaká mají uzavřena pojištění. Na základě výsledků průzkumu byly navrženy konkrétní doporučení pro zkvalitnění služeb pojišťoven.