• Badatelsky orientované vyučování matematice v přípravě budoucích prvostupňových učitelů 

      Uhlířová, Martina; Samková, Libuše (Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2016)
      Příspěvek představuje pedagogický výzkum zaměřený na implementaci badatelsky orientovaného vyučování do univerzitních kurzů matematiky pro budoucí prvostupňové učitele. V hlavní části se věnujeme otázkám souvisejícím s ...
    • Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů 

      Tichá, Marie; Uhlířová, Martina; Samková, Libuše (Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2016)
      Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým ...
    • Developing views of proof of future primary school teachers 

      Samková, Libuše; Balko, Ludovít; Szarková, Dagmar; Tichá, Marie; Richtáriková, Dagmar (Slovak University of Technology in Bratislava, 2016)
      In our contribution we focus on the possibility to develop views of proof of future primary school teachers during a university course on arithmetic conducted in inquiry-based manner. We present our classroom interventions ...
    • Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons 

      Samková, Libuše; Szarková, D.; Letavaj, P.; Tichá, Marie; Richtáriková, D.; Prašílová, M. (Vydavatel'stvo Spektrum STU, 2017)
      The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the ...
    • Ohlédnutí za sedmi podobami badatelsky orientovaného vyučování matematice 

      Samková, Libuše; Bastl, null; Lávička, null (Vydavatelský servis, 2016)
      Tento příspěvek navazuje na třídílnou sérii Sedm podob badatelsky orientovaného vyučování matematice přednesenou na Setkání v roce 2014. V první části příspěvku se vracíme k podobě dané prostředím a představujeme podrobně ...
    • Planning and conducting inquiry based mathematics course for future primary school teachers. 

      Samková, Libuše; Novotná, Jarmila; Moraová, Hana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      The contribution presents some methodological issues related to a teaching experiment conducted under an educational research aiming at implementation of inquiry based mathematics education into university courses for ...
    • Polyvalentní úlohy v matematice 

      Samková, Libuše (Jednota českých matematiků a fyziků, 2020)
      Příspěvek představuje úlohy otevřené ve smyslu otevřeného přístupu k matematice a jejich podtyp zvaný polyvalentní úlohy. Na základě formálního vymezení obou typů úloh text uvádí několik ilustračních příkladů v podobě ...