• Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů 

      Tichá, Marie; Uhlířová, Martina; Samková, Libuše (Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2016)
      Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým ...
    • Developing views of proof of future primary school teachers 

      Samková, Libuše; Balko, Ludovít; Szarková, Dagmar; Tichá, Marie; Richtáriková, Dagmar (Slovak University of Technology in Bratislava, 2016)
      In our contribution we focus on the possibility to develop views of proof of future primary school teachers during a university course on arithmetic conducted in inquiry-based manner. We present our classroom interventions ...
    • Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons 

      Samková, Libuše; Szarková, D.; Letavaj, P.; Tichá, Marie; Richtáriková, D.; Prašílová, M. (Vydavatel'stvo Spektrum STU, 2017)
      The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the ...