Analýza bankovních služeb a organizace jejich řízení ve zvolené bankovní instituci
Abstrakt
Práce je zaměřena na analýzu bankovních služeb a organizaci jejich řízení v České spořitelně, a.s.. Cílem práce bylo zanalyzovat historické a současné přístupy managementu s případným navržením zlepšení manažerských přístupů do budoucna a hodnocení výstupů vzhledem ke konkurenceschopnosti nabídky z pohledu zákazníka.
První část práce obsahuje prostudovanou literaturu. Byl zde popsán nepostradatelný základ pro praktickou část. Nejdůležitější části jsou funkce řízení a nové trendy, organizace a typy organizačních struktur, analýza prostředí, řízení vztahů se zákazníky, popis struktury a fáze vztahu a poslední téma služby a bankovní sektor.
Praktická část práce obsahuje charakteristiku společnosti, popisuje její historii, organizaci České spořitelny a současnou transformaci banky. Ve vlastním výzkumu je prováděno dotazníkové šetření a SWOT analýza aplikovaná na Českou spořitelnu.
Bylo zjištěno, že banka má velmi stabilní a silnou pozici na trhu, která přetrvává již několik let. Nicméně, je třeba stále upevňovat postavení a přizpůsobit se rostoucí konkurenci. Banka by se měla držet strategie Konfrontace, která využívá silných stránek k odvrácení případného ohrožení. Od roku 2011 do roku 2014 probíhá v bance transformace. Přeměna by měla přispět k lepšímu vztahu se zákazníky a uspokojování jejich potřeb.