Trendy ve spotřebě kávy
Abstrakt
Cílem marketingového výzkumu v této práci je zjistit, metodou dotazování alespoň
u 200 respondentů, zda existují nějaké rozdíly v přípravě kávy mezi spotřebiteli
s různým pohlavím, věkem, vzděláním a velikostí bydliště. Co je pro spotřebitele kávy největším nákupním stimulem a jestli za poslední dobu změnili své zvyklosti
v přípravě a nakupování kávy a jakou značku, typ, velikost balení a způsob přípravy kávy preferují.
Teoretická část práce se zabývá pěstováním kávy, způsoby její přípravy, spotřebou kávy v ČR a ve světě, kávovou kulturou, formováním trhu v ČR a marketingovým výzkumem.
Praktická část se zaměřuji hlavně na výzkum konečného spotřebitele, výzkum prodeje, výrobkový a prognostický výzkum a částečně také celkovou analýzu trhu a výzkum reklamy.
Závěrečná fáze ukazuje na současné trendy kávového trhu. Ukazuje, že za posledních 10 let došlo ke změně zvyklostí v přípravě kávy, kdy dnešní trend směřuje k presované kávě. Změnily se i preference velikosti spotřebitelského balení káva směrem k většímu balení kávy. Zvýšil se počet konzumentů kávy, kteří ji nakupují v hypermarketu. Největším nákupním stimulem je chuť kávy. Nejpreferovanější je střední cenová hladina.
V supermarketu i hypermarketu spotřebitelé nejčastěji nakupují instantní kávu.
Nejčastější přípravou pražené zrnkové nebo mleté kávy je espresso, které nejvíce upřednostňují noví konzumenti kávy. U pražené zrnkové kávy, kterou mají noví spotřebitelé raději, než kávu mletou, roste obliba většího spotřebitelského balení.
Ženy častěji než muži nakupují v supermarketu nebo hypermarketu a více než muži podléhají vlivu reklamy. Vzdělanější konzumenti upřednostňují espresso, zatímco méně vzdělaní spotřebitelé tureckou kávu, k jejíž přípravě je nejčastěji používána pražená mletá káva. Vzdělanější konzumenti také častěji navštěvují hypermarket, než nejméně vzdělaní.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Příprava kávy a její kultura
Štěrbová, Lucie (Jihočeská univerzita, 2015)Diplomová práce se zabývá tématem - Příprava kávy a její kultura, jež se dostává v dnešní moderní společnosti do popředí a souvisí tak s životním stylem člověka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké ponětí mají lidé o ... -
Nákupní a spotřební zvyklosti v sortimentu kávy
Pincová, Markéta (Jihočeská univerzita, 2015)Cílem práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky. Cílem je zjistit konkrétní chování konzumentů kávy, jejich zvyky a preference. Dalším cílem je najít ... -
Fairtradová káva na českém trhu
Pilná, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2016)Tato bakalářská práce pojednává o fairtradové kávě na českém trhu. Teoretický přehled podává základní informace o kávě, o systému fair trade a o fairtradové kávě. Praktická část je zaměřena na identifikaci dostupného ...