• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Trendy ve spotřebě kávy

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (4.124Mb)
    Posudek vedoucího práce (160.7Kb)
    Posudek oponenta práce (260.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (73.11Kb)
    Datum
    2013
    Autor
    Provázková, Eliška
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem marketingového výzkumu v této práci je zjistit, metodou dotazování alespoň u 200 respondentů, zda existují nějaké rozdíly v přípravě kávy mezi spotřebiteli s různým pohlavím, věkem, vzděláním a velikostí bydliště. Co je pro spotřebitele kávy největším nákupním stimulem a jestli za poslední dobu změnili své zvyklosti v přípravě a nakupování kávy a jakou značku, typ, velikost balení a způsob přípravy kávy preferují. Teoretická část práce se zabývá pěstováním kávy, způsoby její přípravy, spotřebou kávy v ČR a ve světě, kávovou kulturou, formováním trhu v ČR a marketingovým výzkumem. Praktická část se zaměřuji hlavně na výzkum konečného spotřebitele, výzkum prodeje, výrobkový a prognostický výzkum a částečně také celkovou analýzu trhu a výzkum reklamy. Závěrečná fáze ukazuje na současné trendy kávového trhu. Ukazuje, že za posledních 10 let došlo ke změně zvyklostí v přípravě kávy, kdy dnešní trend směřuje k presované kávě. Změnily se i preference velikosti spotřebitelského balení káva směrem k většímu balení kávy. Zvýšil se počet konzumentů kávy, kteří ji nakupují v hypermarketu. Největším nákupním stimulem je chuť kávy. Nejpreferovanější je střední cenová hladina. V supermarketu i hypermarketu spotřebitelé nejčastěji nakupují instantní kávu. Nejčastější přípravou pražené zrnkové nebo mleté kávy je espresso, které nejvíce upřednostňují noví konzumenti kávy. U pražené zrnkové kávy, kterou mají noví spotřebitelé raději, než kávu mletou, roste obliba většího spotřebitelského balení. Ženy častěji než muži nakupují v supermarketu nebo hypermarketu a více než muži podléhají vlivu reklamy. Vzdělanější konzumenti upřednostňují espresso, zatímco méně vzdělaní spotřebitelé tureckou kávu, k jejíž přípravě je nejčastěji používána pražená mletá káva. Vzdělanější konzumenti také častěji navštěvují hypermarket, než nejméně vzdělaní.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6138
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    Související záznamy

    Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

    • Příprava kávy a její kultura 

      Štěrbová, Lucie (Jihočeská univerzita, 2015)
      Diplomová práce se zabývá tématem - Příprava kávy a její kultura, jež se dostává v dnešní moderní společnosti do popředí a souvisí tak s životním stylem člověka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké ponětí mají lidé o ...
    • Nákupní a spotřební zvyklosti v sortimentu kávy 

      Pincová, Markéta (Jihočeská univerzita, 2015)
      Cílem práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky. Cílem je zjistit konkrétní chování konzumentů kávy, jejich zvyky a preference. Dalším cílem je najít ...
    • Káva v sociálních a etických souvislostech 

      Morávková, Petra (Jihočeská univerzita, 2022)
      Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén kávy ze sociálního a etického hlediska. První část práce se věnuje původu, historii a celosvětovému rozmachu kávy. Dále se v této části zabývá aktuální produkcí kávy, její výrobou, ...

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV