Cestovní smlouva
Abstrakt
Tato bakalářská práce měla za primární cíl analyzovat cestovní smlouvy cestovních kanceláří, popřípadě cestovních agentur, a to jak samotného předtisku, tak především všeobecných smluvních podmínek. Kromě hlavního cíle měla práce i další dva dílčí, jež se zaměřovaly na spotřebitele, resp. na jejich odpovědi při dotazování. Jeden z nich se týkal reklamace, resp. se jednalo o zjištění, jak bývají zákazníci úspěšní při vyřizování reklamací poskytnutých služeb (v případě oprávněných reklamací). Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jakou pozornost věnují zákazníci jednak kontrole svých osobních údajů uvedených v cestovní smlouvě, a též jakou péči věnují studiu všeobecných smluvních podmínek. Oba dva cíle byly splněny.
Práce obsahovala rovněž dvě pracovní hypotézy (pracovní hypotéza č. 1: Klienti cestovních kanceláří a agentur upřednostňují uzavírání cestovních smluv prostřednictvím objednávek přes internet a pracovní hypotéza č. 2: Reklamace zájezdů klientů cestovních kanceláří a agentur je většinou neoprávněná).