Nákupní atmosféra ve vybrané maloobchodní jednotce
Abstrakt
Diplomová práce se v závislosti na svém hlavním cíli zabývá analýzou nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky. V rámci první části práce - literární rešerše - je zpracován teoretický základ dané problematiky. Druhá část - vlastní práce - se již zabývá samotnou analýzou. Pro tuto analýzu byla vybrána nákupní atmosféra maloobchodní jednotky Tesco České Budějovice, jejíž popis je v práci zahrnut. Za hlavní metodu analýzy bylo zvoleno on-line dotazníkové šetření mezi zákazníky této prodejny, na jehož základě byly vyhodnoceny výsledky a potvrzeny resp. vyvráceny stanovené hypotézy. Pro úplnost analýzy byla vybrána další maloobchodní jednotka, jejíž nákupní atmosféry byla popsána za účelem srovnání. Na základě takto získaných dat bylo zjištěno, že prvky nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky jsou užívány poměrně stroze a v omezeném rozsahu, a to v souladu se strategií zaměření na nízké ceny na trhu. Zákazníci přesto, až na výjimky, nevyjadřovali nespokojenost s takovýmto provedením nákupní atmosféry, což naznačuje, že zákazníci, kteří zde nakupují, jsou zaměřeni spíše na praktická hlediska nákupu, jakými jsou např. nízká cena či šíře sortimentu. V rámci práce byla navržena čtyři zlepšení pro problematické oblasti, jakými jsou oblast vchodu, orientace a barevnosti v prodejně, pultového prodeje a pro oblast zvýšení využívání samoobslužných prodejen. Tato zlepšení by měla přispět ke zvýšení efektivity a atraktivnosti prodejny.