Vnější prostředí podniku
Abstrakt
Tato práce byla zaměřena na téma: Vnější prostředí podniku. Podnik byl vybrán před zahájením této diplomové práce a poskytnul mi všechny potřebné informace. Konkrétněji jsem tedy analyzovala firmu Aerosol - Service, s.r.o., sídlící nedaleko města Kladna (Pletený Újezd). Hlavními produkty společnosti jsou polyuretanové pěny.
Tato diplomová práce byla rozdělena do tří pilířů. První pilíř se orientoval na vnějšího okolí firmy. V tomto prostředí bylo zaměřeno zejména na zákazníky, kde byla zjišťována jejich spokojenost - dotazníkové šetření a také jsem se soustředila na zákazníky potencionální. Dalším důležitým krokem byla analýza nejsilnějších a nejbližších konkurentů na trhu.
Druhý pilíř se zaměřuje na vzdálenější okolí, odborně nazývané "makroprostředí". Tato část byla popsána pomocí tzv. STEP analýzy. Z analýzy bylo zjištěno několik nejzásadnějších a dlouhodobých faktorů ovlivňujících společnost.
Poslední pilíř byl zaměřen na zahraniční obchod, který je pro firmu neméně důležitý, jelikož 85% veškeré produkce firmy směřuje do zahraničí. Zde byl analyzován trh Evropské unie a výsledný efektem bylo stanovení dvou nejlepších firem na základě stanovených kritérií, které byly označeny za země vhodné pro zahájení nových obchodních aktivit.
Hlavním cílem diplomové práce byla analýza vnějšího prostředí podniku. Podle mého názoru byl hlavním cílem splněn, jelikož byly zjištěny nové poznatky ve vnějším prostředí a nakonec navrženy i možné změny a doporučení.