Analýza pojistných produktů pro malé a střední podnikání
Abstrakt
Práce na téma "Analýza pojistných produktů pro malé a střední podnikání" se snaží nalézt optimální variantu pojištění podnikání pro stanovený podnik. Tyto varianty, tedy jednotliví pojistitelé jsou porovnávány pomocí metod jednokriteriálního a vícekriteriálního hodnocení variant.
Nejdříve, v literárním přehledu je možné se seznámit se základními pojmy, týkajícími se pojišťovnictví, pojištění, podniku a malého a středního podnikání a jednokriteriálního a vícekriteriálního hodnocení variant.
Dále, v praktické části je poté definován podnik, pro který byly varianty porovnávány. V praktické části jsou také popsány požadavky na pojištění, které si stanovil majitel podniku za pomoci pojišťovacího makléře a samotné nabídky jednotlivých pojišťoven.
V samotném hodnocení variant, jak již bylo řečeno, bylo využito jednak metody jednokriteriálního hodnocení za pesimistického přístupu. Cílem tohoto hodnocení bylo stanovit, jaká kombinace pojištění bude pro podnikatele a jeho podnik nejvhodnější. Dále byly varianty hodnoceny za pomocí vícekriteriálního hodnocení, konkrétně Saatyho metody pro stanovení vah a metody AHP pro stanovení pořadí variant. Kritéria, která byla porovnávána, byla například pojistné po slevě, které bylo nabídnuto jednotlivými pojišťovnami, požadavky na zabezpečení budovy, apod. Porovnávány byly čtyři varianty.
V dnešní době podnikatelé často řeší problém, jakým způsobem by měli sebe a své podnikání chránit před riziky, která je mohou ohrozit. V tu chvíli je především třeba si uvědomit, nejen jaká rizika podnikání ohrožují, ale také hlavně do jaké míry. Pokud se podnikatel rozhodne pro variantu pojištění, je třeba se zorientovat v nabídkách pojišťoven a třeba si i nechat poradit od pojišťovacího makléře. Rozhodovat se i například na základě osobní zkušenosti s pojišťovnou a rozhodně si udělat nějakou analýzu nabídek od různých pojistitelů.