Rozvoj osobnosti manažera a celoživotní učení ve znalostní ekonomice
Abstrakt
Cílem diplomové práce je analýza přístupů k rozvoji osobnosti manažera v souvislosti s celoživotním učením v trendech znalostní ekonomiky, včetně konkrétních návrhů žádoucího směru pro současnou praxi.
Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Důležitým faktorem bylo i zaměření se na otázky, které byly použity pro výzkum v bakalářské práci a umožnily porovnat odpovědi v rozmezí dvou let. Výsledné závěry tudíž mohou naznačovat pravděpodobný budoucí vývoj řešené problematiky.
Na výzkumu se podílelo 160 manažerů. Byli členěni do čtyř odvětví - organizace veřejné správy, organizace finančních služeb, organizace cestovního ruchu a výrobní organizace.
První metodou sběru dat byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat - dotazování pomocí dotazníkového šetření. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Jako druhá, kvalitativní metoda sběru dat byl zvolen částečně strukturovaný rozhovor, vycházející z dotazníku. V průběhu částečně strukturovaného rozhovoru kladla tazatelka důraz především na odůvodněnou osobní spokojenost či nespokojenost manažera v organizaci i v rámci odvětví, zohlednila poznámky, které manažeři měli ke konkrétním otázkám, především zajímavé názory, návrhy zlepšení a vlastní poznatky.