Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVolek, Tomáš
dc.contributor.authorŠpačková, Veronika
dc.date.accessioned2021-11-25T06:35:08Z
dc.date.available2021-11-25T06:35:08Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/6895
dc.description.abstractNavzdory tomu, že Spolková republika Německo a Česká republika jsou sousedními zeměmi a také členy Evropské Unie, každá země má jiný vzdělávací systém i systém financování vysokých škol. Cílem této diplomové práce je určit hlavní odlišnosti ve financování vzdělávání v České republice a Spolkové republice Německo se zaměřením na vysokoškolské vzdělávání a také navrhnout změny, které by mohly vést ke zlepšení financování vysokého školství v České republice.cze
dc.format70 s. (99292 znaků bez mezer)
dc.format70 s. (99292 znaků bez mezer)
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvysokoškolské vzdělávánícze
dc.subjectvzdělávací systémcze
dc.subjectfinancování vysokých školcze
dc.subjectdotacecze
dc.subjecttertiary educationeng
dc.subjecteducational systemeng
dc.subjectuniversity financingeng
dc.subjectfundingeng
dc.titleThe Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germanycze
dc.title.alternativeThe Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germanyeng
dc.title.alternativeFinancování vysokého školství v České republice a Spolkové republice Německocze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag33297
dc.description.abstract-translatedIt is generally recognised that education systems play a fundamental role in our societies and economies. They provide populations with access to knowledge and the opportunity to develop competences and skills. These are important for the well-being of individuals, the good functioning of societies and economic growth. Despite the fact that Federal Republic of Germany and Czech Republic are neighbouring countries and both are members of European Union, each has a different educational system and different system of university financing. The aim of this master thesis is to determine the main differences in financing of education in the Czech Republic and Federal Republic of Germany with a focus on tertiary education and also to propose a suggestion that would lead to the improvement of the tertiary education financing system of the Czech Republic. In the Czech Republic public universities receive funds from the state budget towards their running and capital costs. Higher education institutions receive a financial contribution based on the number of students and graduates, the economic costliness of the relevant study programme and certain quality and performance indicators. The Ministry of Education, Youth and Sports is also used to finance public universities through project grants. Part of the budget is allocated to schools on the basis of qualitative criteria. In Germany the public financing arrangements for the education system are the result of decision making processes in the political and administrative system in which the various forms of public spending on education are apportioned between Federation, states (Länder) and local authorities (Kommunen) and according to education policy and objective requirements.eng
dc.date.accepted2014-06-04
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam