Vztah mezi osobnostním typem studenta a preferencí výukových podpor
Abstrakt
Na úplném začátku probíhalo nastudování odborné literatury a pramenů. Na základě toho byla sepsána literární rešerše. Byl definován pojem osobnost, stručně popsány čtyři významné typologie osobnosti. Byla popsána i charakteristika všech šestnácti osobnostních typů dle testu MBTI a na závěr byly popsány vybrané výukové podpory. Praktická část se věnuje provedení osobnostních testů MBTI
na vybraných studentech a nalezení vztahu mezi osobnostními typy studentů
a preferencí výukových podpor. K tomu jsou využity zejména údaje získané z vlastního dotazníkového šetření, grafy a tabulky. Na základě výsledků dotazníkového šetření se podařilo nalézt vztah mezi osobnostními typy studentů a tím, jakou výukovou podporu preferují nejvíce, hodně, málo a nejméně. Z vytvořených tabulek se na základě dotazníkového šetření dala nalézt celková preference a nepreference výukových podpor jednotlivými osobnostními typy a také se dalo zjistit, kterou výukovou podporu preferují a nepreferují celkově respondenti denní a kombinované formy studia a respondenti, kteří studují SŠ.
Praktickým výstupem z této diplomové práce by mohlo být poskytnutí zpětné vazby studentům studující SŠ, denní formy studia a i kombinované formy studia. Výstupy
by mohly přispět ke kvalitnějšímu přístupu ke vzdělávání a vyšší efektivitě výukových podpor.