Nákupní a spotřební zvyklosti v sortimentu kávy
Abstrakt
Cílem práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky. Cílem je zjistit konkrétní chování konzumentů kávy, jejich zvyky a preference. Dalším cílem je najít spojitost mezi různými hledisky. Základní porovnávaná hlediska jsou věk a pohlaví. V souladu s cílem práce jsou konkrétní opatření formulovány pro firmu Matheo, s. r. o., která obchoduje s čerstvou praženou kávou. Teoretická část obsahuje literární rešerši, která definuje spotřební a nákupní chování, marketingový výzkum, veletrhy a výstavy. Další část se zabývá kávou, typy kávy, přípravou kávy, účinky kávy (kofeinu) a spotřebou kávy v České Republice a ve světě. Praktická část je zaměřena na výzkum spotřebitele kávy a výzkum prodeje. Informace a výsledky byly zjišťovány pomocí metody dotazníkového šetření od alespoň 200 respondentů.