Nákupní chování v oblasti m-Commerce
Abstrakt
Téma mé diplomové práce se týká nákupního chování spotřebitelů v oblasti m-Commerce. Cílem této práce je na základě analýzy nákupního chování a postojů spotřebitelů zhodnotit potenciál tohoto prodejního kanálu na českém trhu. M-Commerce se stává jednou z nedůležitějších a nejprogresivněji rostoucí součástí on-line světa a internetového nakupování. Je to nákupní kanál, který je neustále ve stadiu zrodu, mnoho lidí se ho ještě nenaučilo používat, přesto můžeme předpokládat jeho raketový vzrůst. První polovinu mé práce jsem věnovala zpracování literární rešerše, ve které je představena problematika nákupního chování a oblast m-Commerce a její základní pojmy. Na základě sekundárních dat jsem popsala současný stav m-Commerce a analyzovala české i světové průzkumy, věnující se této problematice. Druhá polovina mé práce je poté věnována vlastnímu výzkumu nákupního chování v oblasti m-Commerce. Jako cestu k získání primárních dat jsem si vybrala jednu z kvantitativních metod marketingového výzkumu dotazníkové šetření.