Podniková kultura v malých a středních podnicích
Abstrakt
Cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace rozhodujících dimenzí ve vybraných organizacích, a poté navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury.Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Skládá se z části teoretické a praktické. Úvodní část práce zaujímá literární rešerše, kde bylo třeba prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu vedoucímu k znalostní ekonomice, základní pojmy a zákonitosti vysvětlit a popsat.
Druhou a mnohem podstatnější část tvoří charakteristika konkrétních malých a středních podniků, empirické šetření a analýza jejich podnikových kultur. Bylo použito kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání, především dotazník VSM 94. Do dotazníkového šetření bylo přidáno několik dalších otázek, nad rámec dotazníku ověřeného výzkumem Geerta Hofstedeho, k zjištění více informací o daných podnicích.