Produkt jako základní nástroj produktové politiky firmy
Abstrakt
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza konkrétního produktu z hlediska marketingu ve vybrané firmě. Dílčím cílem je zjistit postavení produktu jako marketingového nástroje v marketingové politice firmy. Cílem je charakterizovat a analyzovat vybraný produkt společnosti na základě životního cyklu produktu, kdy bude zřejmé, jakým způsobem společnost pečuje o zákazníky a jak uspokojuje jejich potřeby v jednotlivých fázích životního cyklu produktu. Firma, na které je práce zpracována, se jmenuje LAMIVEX s. r. o., podnikající v oblasti sériové i zakázkové výroby nábytku z lamina. Společnost sídlí ve Strakonicích a pyšní se dlouholetou tradicí. V aplikační části je představena vybraná společnost LAMIVEX s. r. o., kdy je zmíněna historie firmy, předmět podnikání, zákazníci, konkurence, realizované zakázky atd. Z marketingového portfolia je vybrán konkrétní produkt (Skříň LA 02), který je analyzován na základě životního cyklu produktu. Analýza ukazuje, jakým způsobem společnost stanovuje cenu, jakým způsobem přepravuje produkt k zákazníkovi a jaké formy propagace produktu používá.