Jazyk a styl psané české publicistiky v roce 1989
Abstrakt
Cílem bakalářské práce na téma ,,Jazyk a styl psané české publicistiky v roce 1989“ je stylistický rozbor deníku Rudé právo v období leden - prosinec 1989. Na základě shromážděného jazykového materiálu se pokusím postihnout a následně charakterizovat specifické výrazové prostředky užívané v psané publicistice v roce 1989. Především jde o výskyt prostředků automatizovaných a prostředků aktualizovaných, frazémů a jejich typů.
Mým cílem je zaměřit se na konkrétní projevy těchto protikladných jazykových rovin a pokusit se odhalit jejich funkci v publicistických textech. Dále se pokusím stručně postihnout změny ve slovní zásobě v závislosti na společenských a politických změnách odehrávajících se v daném období.
Samostatnou kapitolu tvoří souhrn nejdůležitějších politických, společenských, kulturních a sportovních událostí, k nimž došlo ve sledovaném období.