Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaplický, Martin
dc.contributor.authorProcházka, Jan
dc.date.accessioned2021-11-25T12:35:44Z
dc.date.available2021-11-25T12:35:44Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7459
dc.description.abstractV této práci se budu zabývat estetickou recepcí a percepcí uměleckých i mimouměleckých objektů, jež mají jako svou hlavní nebo vedlejší náplň hudbu. Hlavním zaměřením práce bude pozorování proměny estetické distance u subjektu v závislosti na jednotlivých typech a směrech hudby a jejím působení, také ovšem na vnitřních dispozicích subjektu. Též se budu snažit odlišit základní typy hudby dle míry její vnitřní distance a nastíním historický vznik a vývoj jejich forem. Stěžejním úkolem je odpovědět na otázku, zda v hudbě moderní doby obecně hrozí spíše ztráta distance pod-distancováním nebo pře-distancováním. Jako výchozí zdroj použiji práci Edwarda Bullougha ''Psychická distance'' jako faktor v umění a estetický princip.cze
dc.format43 s., 2 s. obr. příloh
dc.format43 s., 2 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectestetikacze
dc.subjectdistancecze
dc.subjecthudbacze
dc.subjectrecepcecze
dc.subjectpercepcecze
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectdistanceeng
dc.subjectmusiceng
dc.subjectreceptioneng
dc.subjectperceptioneng
dc.titleEstetická distance v hudbě a jejích projevechcze
dc.title.alternativeAesthetic Distance in Music and its Manifestationseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag14101
dc.description.abstract-translatedIn this work, I will be engaged in aesthetic reception and perception of artistic and also non-artistic objects, which main or ulterior contens is music. Main focus of the work will be observation of transformation of aesthetic distance of subject in dependence on particular types and tendencies of music and their activities and on inner dispositions of subject, too. I will try to differentiate elementary types of music in consonance with considerations of their inner distance and sketch historical origin and evolution of their forms, too. Fundamental task is answer the question, if there is threat of lack of distance in music of modern time in general caused by under-distance or over-distance. As the source, I will use the work of Edward Bullough ''Psychical distance'' as a factor in art and aesthetic principle.eng
dc.date.accepted2009-08-27
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam