dc.contributor.advisor | Kaplický, Martin | |
dc.contributor.author | Loukotová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T12:42:49Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T12:42:49Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7536 | |
dc.description.abstract | Základním tématem bakalářské práce Estetická distance a divadlo je vysvětlení
základních charakteristik ?psychické distance? tak, jak ji ve svém textu ?Psychická
distance? jako faktor v umění a estetický princip popisuje Edward Bullough. Práce se
věnuje nejprve distanci obecně, vysvětluje terminologii Edwarda Bullougha - pojem
distance, pojem ?psychické distance?, antinomii a variabilitu distance. Poté se zaměřuje
pouze na distanci v umění a získaná fakta se snaží ukázat na příkladech v jednotlivých
druzích umění. Práce také nahlíží na distanci jako na estetický princip, jehož pomocí lze
v estetice vysvětlit problematiku odlišování ?krásného? od ?příjemného?. Tato
bakalářská práce se dále zaměřuje na distanci v umělecké tvorbě a snaží se jí popsat ve
vybraném druhu umění ? v umění dramatickém.
Práce má dokázat, že existuje několik teorií herectví, které se v názorech na
distanci herce extrémně liší. V souladu s fakty získanými z textu Edwarda Bullougha se
práce přiklání k teorii, která je blízká dvěma významným teoretikům umění ? Denisovi
Diderotovi a Bertoltovi Brechtovi. Cílem práce je také vystihnout jejich nové názory a
pohledy na divadlo. | cze |
dc.format | 42 s. (58 084 znaků) | |
dc.format | 42 s. (58 084 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | estetika | cze |
dc.subject | distance | cze |
dc.subject | herectví | cze |
dc.subject | aesthetic | eng |
dc.subject | distance | eng |
dc.subject | dramatic art | eng |
dc.title | Estetická distance a divadlo | cze |
dc.title.alternative | Aesthetic Distance and Theatre | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 14102 | |
dc.description.abstract-translated | The basic topic of the Bachelor Thesis Aesthetic Distance and Theatre is the
explanation of basic characteristics of ?psychical distance? as described in ?Psychical
Distance? as a Factor in Art and as an Aesthetic Principle by Edward Bullough. At
first, the thesis deals with the distance in general, explains Edward Bullough?s
terminology ? the conception of distance, the conception of ?psychical distance?, and
the antinomy and variability of distance. Then it concentrates specifically on distance in
the art and tries to demonstrate the facts obtained by examples in individual kinds of art.
The thesis also contemplates the distance as an aesthetic principle whereby the problems
of the ?beautiful? and the ?pleasant? can be explained in aesthetics. Further, this
Bachelor Thesis aims at the distance in artistic creation and tries to describe it in one
selected kind of art ? the art of drama.
The aim of the thesis is to prove that there are several theories of acting, which are
extremely different in opinion of distance of actor. The thesis, in concord with the facts
gained from Edward Bullough?s text, leans to the theory which is near to the two noted
theoreticians of art ? Denis Diderot and Bertolt Brecht. The thesis also aims to give a
true picture of their innovative thoughts and views concerning theatre. | eng |
dc.date.accepted | 2010-09-06 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chvojka, Peter | |
dc.description.defence | 1. Představení bakalářské práce.
2. Seznámení s posudky a reakce.
3. Osvětlení vztahu psychické distance k inscenačním postupům B. Brechta a K. S. Stanislavského.
4. Antirealističnost a realističnost umění. | cze |