Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDadejík, Ondřej
dc.contributor.authorPecholtová, Jana
dc.date.accessioned2021-11-25T12:42:51Z
dc.date.available2021-11-25T12:42:51Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7544
dc.description.abstractPřibližně od 70. let minulého století se obrátila pozornost řady sociálních a humanitních vědců směrem od ?vysoké? kultury ke kultuře populární. Nedílnou součástí tohoto obratu byl i rostoucí zájem o oblast amatérské, rodinné a populární fotografie. Cílem bakalářské práce je vymezit hranice amatérské, rodinné respektive populární fotografie, postihnout vkus fotografů amatérů a způsob, jakým jejich estetické cítění ovlivňuje jejich amatérskou tvorbu. V neposlední řadě se pokusíme přijít na to, jaké změny s sebou v této souvislosti přinesla digitální technologie. Práce bude teoreticky vycházet z některých kritických reflexí amatérské fotografie (R. Barthes, P. Bourdieu, S. Sontagová, V. Flusser) a metodologicky bude založena na rozhovorech s fotografy amatéry, na interpretaci jejich fotografické tvorby a na studiu příruček pro fotografy amatéry.cze
dc.format45 s. (95 001 znaků)
dc.format45 s. (95 001 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleEstetika amatérské fotografie. Případová studie fotoklubu Písek.cze
dc.title.alternativeAesthetic of popular photography. The case study of the photoclub Písek.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag14148
dc.description.abstract-translatedApproximately since 1970s the social sciences and humanities significantly changed the object of their research and moved their attention from high culture to popular culture. The growing interest in amateur, family and popular photography was the important part of this movement. The aim of this bachelor thesis is thus to delimit the boundaries of the amateur, family and popular photography, to understand the taste of amateur photographers and to describe how their aesthetic sense affect their photographic production. Finally we try to grasp the consequences of the digital technology on the taste and production of amateur photographers. The thesis is theoretically based on several critical reflections on amateur photography (R. Barthes, P. Bourdieu, S. Sontag, V. Flusser) and methodologically is based on the interviews with amateur photographers and on the critical interpretation of several amateur photography guides.eng
dc.date.accepted2010-06-29
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHotový, Filip


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam