Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAurová, Miroslava
dc.contributor.authorJedličková, Radka
dc.date.accessioned2021-11-25T12:42:54Z
dc.date.available2021-11-25T12:42:54Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7555
dc.description.abstractŠpanělský jazyk v tištěné reklamě: výpůjčky a kalkování Cílem bakalářské práce je postihnout výskyt vypůjčených a kalkovaných slov v současném jazyce španělské reklamy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je obecně uvedeno téma reklamy; dále jazyk, který reklama používá; specifickým jevům jsou věnovány zvláštní kapitoly. V praktické části jsou uvedeny příklady slov vybraných z konkrétních reklam a konzultovaných v synchronním korpusu CREA. Závěry z této analýzy slouží k objasnění domněnky, zda se v současném jazyce reklamy objevují vypůjčená a kalkovaná slova, zda jsou početná, ze kterých jazyků nejčastěji pochází a v jakých oblastech reklamy se vyskytují nejčastěji.cze
dc.format60 s, 9 s obr. příloh
dc.format60 s, 9 s obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýpůjčkycze
dc.subjectkalkycze
dc.subjectjazyk reklamycze
dc.subjectborrowed wordseng
dc.subjectcalqueseng
dc.subjectlanguage of advertisementeng
dc.titleŠpanělský jazyk v tištěné reklamě: výpůjčky a kalkovánícze
dc.title.alternativeSpanish Language in Printed Advertising: Borrowings and Calqueseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16065
dc.description.abstract-translatedSpanish language in printed advertisement: borrowed words and calques The aim of this work is to deal with the borrowed and calqued words in the present Spanish language. The work is divided into theoretical part and research. In the theoretical part there is dealt the topic of advertisement and in continuation the language the advertisement uses. Separate chapters are dedicated to the specific phenomena. In research, examples from the authentic material are being dealt and compared with the synchronic corpus CREA. The results of the analysis are used to explain the hypothesis whether the contemporary Spanish language uses borrowed and calqued words in the field of printed advertisement, whether such words are numerous, what language they come from, and what fields they appear in the most numerous way.eng
dc.date.accepted2010-06-28
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŠpanělský jazyk pro evropský a mezinárodní obchodcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePešková, Jana
dc.description.defenceAutorka seznámila komisi s průběhem a způsobem zpracovávání své práce. Komise konstatovala omezenost a tématickou roztříštěnost zkoumaného vzorku, která autorce velmi zkomplikovala splnění jejího záměru. Přesto komise ocenila metodologický přínos práce, zejména v teoreticé části, nicméně aplikační složka byla na nižší úrovni.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam