dc.contributor.advisor | Ciporanov, Denis | |
dc.contributor.author | Říhová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T13:47:42Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T13:47:42Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-07-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7664 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematickými aspekty avantgardy zesílenými a rozvinutými v poválečném hnutí tzv. nové avantgardy ve vizuálním umění, především pak jeho konceptuálními tendencemi, které představují pro současnou estetiku stálou výzvu. Nejprve se pokusí nastínit východiska estetické teorie umění, aby posléze poukázala, jakým směrem se kritika estetiky ze strany konceptuálních umělců ubírá. Představí možnosti a meze vybraných definičních strategií, povahu vztahu konceptuálního umění k jiným typům umění a mimouměleckým činnostem, především jeho přibližování k filosofii a vědě. Klíčovými otázkami jsou: Čím je konceptualismus? Co činí neo-avantgardní díla uměním? Lze na konceptualismus vztahovat estetické kategorie? Jakým způsobem funguje konceptuální dílo jako znak? | cze |
dc.format | 47 s. | |
dc.format | 47 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | konceptualismus | cze |
dc.subject | konceptuální umění | cze |
dc.subject | estetika | cze |
dc.subject | avantgarda | cze |
dc.subject | umění | cze |
dc.subject | Joseph Kosuth | cze |
dc.subject | Marcel Duchamp | cze |
dc.subject | Immanuel Kant | cze |
dc.subject | art | eng |
dc.subject | aesthetics | eng |
dc.subject | conceptualism | eng |
dc.subject | conceptual art | eng |
dc.subject | avant-garde | eng |
dc.subject | Joseph Kosuth | eng |
dc.subject | Marcel Duchamp | eng |
dc.subject | Immanuel Kant | eng |
dc.title | Konceptualizace umění jako negace formy. Problém podstaty konceptuálního umění. | cze |
dc.title.alternative | Conceptualisation of Art: Negation of Form and the Problem of Nature of Conceptual Art. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 17925 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the problematic aspects of avant-garde, which were amplified and developed in the postwar movement known as neo-avant-garde in visual art, and especially with its conceptual tendencies which represent constant challenge for current aesthetics. Firstly the basis of aesthetic theory of art will be outlined in order to explain and show where the critique of aesthetics by conceptual artists is leading to. Then it introduces possibilities and limits of selected definition strategies, character of the relationship of conceptual art to other types of art and non-artistic activities, especially its approach to the philosophy and science. The key points of this thesis are: What is conceptualism? What transforms the neo-avant-garde pieces of works into art? Can we apply aesthetic categories at conceptualism? In which way does the conceptual piece work as a symbol? | eng |
dc.date.accepted | 2011-09-13 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dadejík, Ondřej | |
dc.description.defence | 1/ Představení tématu, struktury práce
2/ Posudek školitele
3/ Posudek oponenta
4/ Kantovská estetika konceptualismus
5/ Možnosti navázání na práci | cze |