Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCiporanov, Denis
dc.contributor.authorŘíhová, Monika
dc.date.accessioned2021-11-25T13:47:42Z
dc.date.available2021-11-25T13:47:42Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-07-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7664
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematickými aspekty avantgardy zesílenými a rozvinutými v poválečném hnutí tzv. nové avantgardy ve vizuálním umění, především pak jeho konceptuálními tendencemi, které představují pro současnou estetiku stálou výzvu. Nejprve se pokusí nastínit východiska estetické teorie umění, aby posléze poukázala, jakým směrem se kritika estetiky ze strany konceptuálních umělců ubírá. Představí možnosti a meze vybraných definičních strategií, povahu vztahu konceptuálního umění k jiným typům umění a mimouměleckým činnostem, především jeho přibližování k filosofii a vědě. Klíčovými otázkami jsou: Čím je konceptualismus? Co činí neo-avantgardní díla uměním? Lze na konceptualismus vztahovat estetické kategorie? Jakým způsobem funguje konceptuální dílo jako znak?cze
dc.format47 s.
dc.format47 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkonceptualismuscze
dc.subjectkonceptuální uměnícze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectavantgardacze
dc.subjectuměnícze
dc.subjectJoseph Kosuthcze
dc.subjectMarcel Duchampcze
dc.subjectImmanuel Kantcze
dc.subjectarteng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectconceptualismeng
dc.subjectconceptual arteng
dc.subjectavant-gardeeng
dc.subjectJoseph Kosutheng
dc.subjectMarcel Duchampeng
dc.subjectImmanuel Kanteng
dc.titleKonceptualizace umění jako negace formy. Problém podstaty konceptuálního umění.cze
dc.title.alternativeConceptualisation of Art: Negation of Form and the Problem of Nature of Conceptual Art.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17925
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the problematic aspects of avant-garde, which were amplified and developed in the postwar movement known as neo-avant-garde in visual art, and especially with its conceptual tendencies which represent constant challenge for current aesthetics. Firstly the basis of aesthetic theory of art will be outlined in order to explain and show where the critique of aesthetics by conceptual artists is leading to. Then it introduces possibilities and limits of selected definition strategies, character of the relationship of conceptual art to other types of art and non-artistic activities, especially its approach to the philosophy and science. The key points of this thesis are: What is conceptualism? What transforms the neo-avant-garde pieces of works into art? Can we apply aesthetic categories at conceptualism? In which way does the conceptual piece work as a symbol?eng
dc.date.accepted2011-09-13
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.description.defence1/ Představení tématu, struktury práce 2/ Posudek školitele 3/ Posudek oponenta 4/ Kantovská estetika konceptualismus 5/ Možnosti navázání na prácicze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam