dc.contributor.advisor | Šroněk, Michal | |
dc.contributor.author | Vrlíková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T13:47:56Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T13:47:56Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7701 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se věnuji vzniku a vývoji sbírky Joe Hlouchy, významného sběratele mimoevropského umění v Čechách první poloviny 20. století. Africké umění přes svůj velký význam stojí neustále v pozadí zájmu českých historiků umění. Jedním z hlavních úkolů práce je připomenout osobnost, která upadla téměř v zapomnění a poodhalit situaci na pražském uměleckém trhu. Pozornost je dále věnována pokusu vytvořit strukturu sběratelských aktivit Joe Hlouchy týkající se oblasti západní Afriky. Na základě pramenů následně vytvářím vůbec poprvé seznam všech uměleckých předmětů pocházející ze zvolené geografické oblasti odkoupených či jinak získaných do sbírek Náprstkova muzea asijských, afrických a amerických kultur. U několika vybraných artefaktů se snažím zdůraznit jejich funkci, která je pro Afričana prioritní. Poslední kapitolu věnuji problematickému osudu sbírky. | cze |
dc.format | 61 stran (+ 49 s. příloh) | |
dc.format | 61 stran (+ 49 s. příloh) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Joe Hloucha | cze |
dc.subject | africké umění | cze |
dc.subject | tradiční | cze |
dc.subject | sbírka | cze |
dc.subject | Joe Hloucha | eng |
dc.subject | African Art | eng |
dc.subject | traditional | eng |
dc.subject | collection | eng |
dc.title | Sbírka umění západní Afriky Joe Hlouchy (1881-1957) | cze |
dc.title.alternative | Joe Hloucha's Collection of West African Art (1881-1957) | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 21623 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis focuses on origination and development of Joe Hloucha's Art Collection, a significant Czech collector of non-European art of the first half of 20th century. Despite of its great significance, African Art still does not stand in the centre of interest of the Czech art-historians. One of the main objectives of this thesis is to remind a personality who almost had been forgotten and to disclose the situation of the art market in Prague. The attention is further applied to the attempt of creating the structure of Joe Hloucha's collector activities relating to the territory of West Africa. On the basis of sources I consequently create the very first list of all works of art that come from the chosen geographic territory either bought or differently acquired into the collections of the Náprstek Museum of Asian, African and American Cultures. I tried to emphasize the priority function of some chosen artifacts which is important for the Africans. The last chapter is dedicated to the problematic destiny of the collection. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-30 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Dějiny umění | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Fidler, Petr | |
dc.description.defence | 1. Prezentace BP autorkou
2. Posudek vedoucího a oponenta
3. Diskuse se studentkou
4. Diskuse nad hodnocením
Studentce vedoucí, ale i oponent nic nevytkli, takže obhajoba se týkala diskuse nad možnou publikací BP. | cze |