Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠroněk, Michal
dc.contributor.authorVrlíková, Lenka
dc.date.accessioned2021-11-25T13:47:56Z
dc.date.available2021-11-25T13:47:56Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7701
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se věnuji vzniku a vývoji sbírky Joe Hlouchy, významného sběratele mimoevropského umění v Čechách první poloviny 20. století. Africké umění přes svůj velký význam stojí neustále v pozadí zájmu českých historiků umění. Jedním z hlavních úkolů práce je připomenout osobnost, která upadla téměř v zapomnění a poodhalit situaci na pražském uměleckém trhu. Pozornost je dále věnována pokusu vytvořit strukturu sběratelských aktivit Joe Hlouchy týkající se oblasti západní Afriky. Na základě pramenů následně vytvářím vůbec poprvé seznam všech uměleckých předmětů pocházející ze zvolené geografické oblasti odkoupených či jinak získaných do sbírek Náprstkova muzea asijských, afrických a amerických kultur. U několika vybraných artefaktů se snažím zdůraznit jejich funkci, která je pro Afričana prioritní. Poslední kapitolu věnuji problematickému osudu sbírky.cze
dc.format61 stran (+ 49 s. příloh)
dc.format61 stran (+ 49 s. příloh)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectJoe Hlouchacze
dc.subjectafrické uměnícze
dc.subjecttradičnícze
dc.subjectsbírkacze
dc.subjectJoe Hlouchaeng
dc.subjectAfrican Arteng
dc.subjecttraditionaleng
dc.subjectcollectioneng
dc.titleSbírka umění západní Afriky Joe Hlouchy (1881-1957)cze
dc.title.alternativeJoe Hloucha's Collection of West African Art (1881-1957)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21623
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on origination and development of Joe Hloucha's Art Collection, a significant Czech collector of non-European art of the first half of 20th century. Despite of its great significance, African Art still does not stand in the centre of interest of the Czech art-historians. One of the main objectives of this thesis is to remind a personality who almost had been forgotten and to disclose the situation of the art market in Prague. The attention is further applied to the attempt of creating the structure of Joe Hloucha's collector activities relating to the territory of West Africa. On the basis of sources I consequently create the very first list of all works of art that come from the chosen geographic territory either bought or differently acquired into the collections of the Náprstek Museum of Asian, African and American Cultures. I tried to emphasize the priority function of some chosen artifacts which is important for the Africans. The last chapter is dedicated to the problematic destiny of the collection.eng
dc.date.accepted2011-06-30
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineDějiny uměnícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFidler, Petr
dc.description.defence1. Prezentace BP autorkou 2. Posudek vedoucího a oponenta 3. Diskuse se studentkou 4. Diskuse nad hodnocením Studentce vedoucí, ale i oponent nic nevytkli, takže obhajoba se týkala diskuse nad možnou publikací BP.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam