Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠroněk, Michal
dc.contributor.authorKlimtová, Eva
dc.date.accessioned2021-11-25T13:47:56Z
dc.date.available2021-11-25T13:47:56Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7702
dc.description.abstractVe své bakalářské práci Ženský akt v malbě na počátku novověku v Zaalpí se zabývám uměleckým kánonem zobrazování žen od starověku do baroka. Věnuji se malbám manýristického malíře Hanse von Aachena, který se svými díly přináší významné inovace proti ustálené ikonografii aktu. Mým záměrem je vyvrátit tradiční vnímání modelek ženských aktu jako prostitutek a poukázat na skutečnost, že se v tomto žánru objevují i podoby žen z vyšší společenské vrstvy. Hlavní důraz kladu na identifikaci portrétovaných osob, členů umělcovy rodiny, v prvé řadě na manželku H. von Aachena, Reginu di Lasso. Obrazy s akty jsem rozdělila podle témat na dva okruhy. První kategorie obsahuje žánrové obrazy, které byly privátního charakteru. Mytologie a alegorie určené císařovi Rudolfu II. Hasburskému jsou uvedeny v druhé části. Cílem mé práce je vysvětlit zobrazení aktu vdaných žen - manželek umělců - v manýristickém umění, které svou přítomností v obraze a nezastřenou identitou otevřeně kontrastují s ideálem křesťanské vzorné manželky, tak jak jej formulovala dobová mravoučná literatura.cze
dc.format69 s. ( z toho 11 s. příloh)
dc.format69 s. ( z toho 11 s. příloh)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectženský aktcze
dc.subjectmalírský kánoncze
dc.subjectHans von Aachencze
dc.subjectRegina di Lassocze
dc.subjectfemale nudeeng
dc.subjectpainter´s canoneng
dc.subjectHans von Aacheneng
dc.subjectRegina di Lassoeng
dc.titleŽenský akt v malbě na počátku novověku v Zaalpícze
dc.title.alternativeThe Female Nude in Paintings at the Beginning of the Modern Age in Over-Alpseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21625
dc.description.abstract-translatedThis bachelor work The Female Nude in Paintings at the Beginning of the Modern Age in Over - Alps deals with the artistic canon portrayal of women from antiquity to the Baroque. I focus on paintings of mannerist painter Hans von Aachen, who with his works brings significant innovation against the established acts iconography. My intention is to refute the traditional perception of female act models as prostitutes and point out to the fact that in this genre, there are also paints of women from higher social strata. The main emphasis is placed on the identification of the persons portrayed, the artist's family members, primarily for the wife of H. von Aachen, Regina di Lasso. Pictures of the acts are divided by themes into two sections. The first category includes genre paintings of private character. Mythologies and allegories intended for the Emperor Rudolf II. Hasburg are listed in the second part. The aim of this work is to explain the display of acts of married women - wives of artists - in the Mannerist art who with their presence in the paintings and their undisguised identity openly contrast with the ideal of Christian exemplary wife, as it was formulated by the contemporary moral literature.eng
dc.date.accepted2011-06-30
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineDějiny uměnícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFidler, Petr
dc.description.defence1. Prezentace BP autorkou 2. Posudky vedoucího a oponenta 3. Reakce studentky na posudky 4. Diskuse nad hodnocením Studentka vysvětlila drobné výtky, vznesené oponentem a komisi zaujala osobitým přístupem k tématu.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam