dc.contributor.advisor | Šroněk, Michal | |
dc.contributor.author | Klimtová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T13:47:56Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T13:47:56Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7702 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci Ženský akt v malbě na počátku novověku v Zaalpí se zabývám uměleckým kánonem zobrazování žen od starověku do baroka. Věnuji se malbám manýristického malíře Hanse von Aachena, který se svými díly přináší
významné inovace proti ustálené ikonografii aktu. Mým záměrem je vyvrátit tradiční vnímání modelek ženských aktu jako prostitutek a poukázat na skutečnost, že se v tomto žánru objevují i podoby žen z vyšší společenské vrstvy. Hlavní důraz kladu na identifikaci portrétovaných osob, členů umělcovy rodiny, v prvé řadě na manželku H. von Aachena, Reginu di Lasso. Obrazy s akty jsem rozdělila podle témat na dva okruhy. První kategorie obsahuje žánrové obrazy, které byly privátního charakteru. Mytologie a alegorie určené císařovi Rudolfu II. Hasburskému jsou uvedeny v druhé části. Cílem mé práce je vysvětlit zobrazení aktu vdaných žen - manželek umělců - v manýristickém umění, které svou přítomností v obraze a nezastřenou identitou otevřeně kontrastují s ideálem křesťanské vzorné manželky, tak jak jej formulovala dobová mravoučná literatura. | cze |
dc.format | 69 s. ( z toho 11 s. příloh) | |
dc.format | 69 s. ( z toho 11 s. příloh) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ženský akt | cze |
dc.subject | malírský kánon | cze |
dc.subject | Hans von Aachen | cze |
dc.subject | Regina di Lasso | cze |
dc.subject | female nude | eng |
dc.subject | painter´s canon | eng |
dc.subject | Hans von Aachen | eng |
dc.subject | Regina di Lasso | eng |
dc.title | Ženský akt v malbě na počátku novověku v Zaalpí | cze |
dc.title.alternative | The Female Nude in Paintings at the Beginning of the Modern Age in Over-Alps | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 21625 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work The Female Nude in Paintings at the Beginning of the Modern Age in Over - Alps deals with the artistic canon portrayal of women from antiquity to the Baroque. I focus on paintings of mannerist painter Hans von Aachen, who with his works brings significant innovation against the established acts iconography. My intention is to refute the traditional perception of female act models as prostitutes and point out to the fact that in this genre, there are also paints of women from higher social strata. The main emphasis is placed on the identification of the persons portrayed, the artist's family members, primarily for the wife of H. von Aachen, Regina di Lasso. Pictures of the acts are divided by themes into two sections. The first category includes genre paintings of private character. Mythologies and allegories intended for the Emperor Rudolf II. Hasburg are listed in the second part. The aim of this work is to explain the display of acts of married women - wives of artists - in the Mannerist art who with their presence in the paintings and their undisguised identity openly contrast with the ideal of Christian exemplary wife, as it was formulated by the contemporary moral literature. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-30 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Dějiny umění | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Fidler, Petr | |
dc.description.defence | 1. Prezentace BP autorkou
2. Posudky vedoucího a oponenta
3. Reakce studentky na posudky
4. Diskuse nad hodnocením
Studentka vysvětlila drobné výtky, vznesené oponentem a komisi zaujala osobitým přístupem k tématu. | cze |