Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMedová, Lucie
dc.contributor.authorKantoříková, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-25T13:48:11Z
dc.date.available2021-11-25T13:48:11Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-07-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7729
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá psycholingvistikou a vybranými aspekty osvojování jazyka dětmi. Ve vývoji psycholingvistiky přibližuje čtyři základní teoretické směry. Behavioristickou teorii, generativní teorii, kontextovou psycholingvistiku a kognitivní psycholingvistiku. Shrnuje dosavadní poznatky v osvojování jazyka dětmi a v utváření a rozvíjení základních komunikačních schopností člověka od jeho narození. Současně práce pro úplnost zmiňuje i obvyklé vývojové poruchy - afázie, dyslexie, dysfázie. Samostatnou kapitolu pak tvoří vlastní pilotní studie konkrétního jazykového jevu, a to osvojování adjektivního pasiva u skupiny osmi dětí ve věku tři až pět let. Ve studii je použita forma rozhovorů s využitím připravených obrázků vztahujících se k jednotlivým větám. Výsledky studie jsou poměrně nejednoznačné, velmi individuální a přibližují se tak i některým známým teoretickým zdrojům.cze
dc.format78 s. (96 394 znaků)
dc.format78 s. (96 394 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPsycholingvistikacze
dc.subjectosvojování jazyka dětmicze
dc.subjectbehaviorismuscze
dc.subjectgenerativismuscze
dc.subjectkontextová psycholingvistikacze
dc.subjectkognitivní psycholingvistikacze
dc.subjectvývojové poruchycze
dc.subjectadjektivní pasivumcze
dc.subjectPsycholinguisticseng
dc.subjectlanguage acquisition by childreneng
dc.subjectbehaviorismeng
dc.subjectgenerativismeng
dc.subjectcontext psycholinguisticseng
dc.subjectcognitive psycholinguisticseng
dc.subjectdevelopment disorderseng
dc.subjectadjective passiveeng
dc.titleVybrané aspekty osvojování jazyka dětmicze
dc.title.alternativeSelected Aspects of First Language Acquisition in Czecheng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22349
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis deals with psycholinquistics and selected aspects of language acquisition by children. It approaches four basic theoretical tendencies in the trend of psycholinguistics. These are behaviorism theory, generative theory, context psycholinguistics and cognitive psycholinguistics. It summarizes actual knowledge in language acquisition by children and in forming and development of people´s basic communication skills since their birth. At the same time the thesis also mentions the usual development disorders ? aphasia, dyslexia, dysphasia. Separate section is formed by the pilot study of a particular language phenomenon which is acquisition of adjective passive by a group of children three to five years old. The study uses a form of dialogues together with prepared pictures referring to single sentences. The results of the study are rather ambiguous, very individual and they resemble some well-known theoretical sources.eng
dc.date.accepted2011-09-13
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceAutorka představila svoji práci, seznámila komisi se zpracovávanou problematikou a zodpověděla všechny otázky, které jí členové komise položili.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam