Jazyk a styl mluvené české publicistiky
Abstrakt
Ve své bakalářské práci se zabývám jazykem a stylem mluvené české
publicistiky se zaměřením na publicistiku politickou a sportovní. V teoretické části se
věnuji popisu mluvené řeči (např. typy mluvené řeči či kulturou jazyka) a
charakteristice publicistického stylu. V praktické části na základě shromáţděného
materiálu z různých televizních pořadů popisuji jazykové prostředky české mluvené
publicistiky. Následně s pomocí těchto materiálů se pokouším odhalit trendy dnešní řeči
a chyby, kterých se publicisté a případní hosté v jejich pořadech dopouštějí. Jazykový
materiál čerpám z těchto pořadů: Otázky Václava Moravce, Máte slovo s M. Jílkovou a
Branky, body, vteřiny na ČT1; Soukromá dramata, Partie a Zprávy TV Prima na Primě;
Televizní noviny a Sportovní noviny na Nově