dc.contributor.advisor | Halamová, Martina | |
dc.contributor.author | Svoboda, Marek | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T14:00:53Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T14:00:53Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-07-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/7883 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na čtenářskou recepci básnických próz Hrad smrti a Tanec smrti Jakuba Demla z hlediska kostnické školy recepční estetiky. Teoreticky se opírá především o texty německého literárního teoretika Wolfganga Isera.
Analýza děl, zvažovaná v kontextu literárního expresionismu, je založena především na Iserově pojetí prázdných míst, která čtenářovi umožňují propojovat jednotlivé perspektivy textu skrze vypravěče, postav, děje a fiktivního čtenáře ?vepsaného? v textu. Nedourčeností v textu vzniká nutnost dále určovat jeho jednotlivé aspekty a tento úkol je ponechán na čtenáři. | cze |
dc.format | 63 s. (123 686 znaků) | |
dc.format | 63 s. (123 686 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Jakub Deml | cze |
dc.subject | Hrad smrti | cze |
dc.subject | Tanec smrti | cze |
dc.subject | Wolfgang Iser | cze |
dc.subject | Hans Robert Jauss | cze |
dc.subject | kostnická škola recepční estetiky | cze |
dc.subject | místa nedourčenosti | cze |
dc.subject | čtenářská recepce | cze |
dc.subject | proces čtení | cze |
dc.subject | expresionismus | cze |
dc.subject | Jakub Deml | eng |
dc.subject | Hrad smrti | eng |
dc.subject | Tanec smrti | eng |
dc.subject | Wolfgang Iser | eng |
dc.subject | Hans Robert Jauss | eng |
dc.subject | Constance school of reception aesthetics | eng |
dc.subject | empty spaces | eng |
dc.subject | reader-response criticism | eng |
dc.subject | the act of reading | eng |
dc.subject | expresionism | eng |
dc.title | Recepce Demlových básnických próz Hrad smrti a Tanec smrti | cze |
dc.title.alternative | Reception of Deml´s prose poetry Hrad smrti and Tanec smrti | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 27310 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on the readers' reception of Jakub Deml's works
of poetical prose, specifically Hrad smrti and Tanec smrti from the perspective of Constance school of reception aesthetics. The theory is based mainly on the texts of German literary theorist Wolfgang Iser. The analysis of Deml's work is considered in the context of literary expressionism and is based mainly on Iser's take on empty spaces that enable the reader to connect the different perspectives in the text through the narrator, characters, story and a fictional reader "written in" the text. Unambiguity in the text creates a need to further specify its different aspects and this task is left to the reader. | eng |
dc.date.accepted | 2012-09-04 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Bohemistika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bauer, Michal | |
dc.description.defence | Student představil téma cíl své bakalářské práce. Zdůvodnil zvolenou metodologii. V diskusi nad posudky zdárně reagoval a zodpověděl otázky komise. | cze |