Interkulturní komunikace a psaná publicistika
Abstrakt
Předkládaný projekt si klade za cíl přispět k rozšíření poznatků o interkulturní
komunikaci. Vzhledem k obsáhlosti dané problematiky se zabýváme problematikou
interkulturní komunikace v obecné rovině a její následnou aplikací na oblast psané
publicistiky. Jedním z cílů projektu je vypracování podrobné analýzy, která ukáže, jak
se interkulturní komunikace uplatňuje v současných českých denících (Mladá fronta Dnes,
Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo). Jako zajímavé se ukazuje i srovnání s odlišným
typem denního tisku (bulvární deník Blesk a levicové Haló noviny).
Materiálovým východiskem práce je jazyková analýza nashromážděného a utříděného
materiálu. Rozbor se nevěnuje pouze lexikálním prostředkům, ale současně bychom chtěli
upozornit na obrazná vyjadřování (frazémy), která jsou velmi důležitou součástí
publicistického stylu.