Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCiporanov, Denis
dc.contributor.authorKubešová, Tereza
dc.date.accessioned2021-11-25T14:11:15Z
dc.date.available2021-11-25T14:11:15Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-05-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/8073
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je fenomén art brut, především tvorba duševně nemocných jedinců. Jejich díla vznikají na okraji společnosti bez ambice stát se uměním, přesto však pronikají na půdu uměleckých institucí a začleňují se tak do světa umění. Stěžejní otázkou práce je problematika jejich místa ve světě umění. Je možné tato díla považovat za umění, a pokud ano, v čem spočívá jejich umělecká hodnota? Kde se nachází hranice mezi těmito díly a vysokým uměním? Lze tvořit umění zcela bez vlivu kultury? Předkládaná práce mapuje historické proměny art brut, představuje okolnosti, které vedly ke vzniku tohoto pojmu a zároveň ukazuje jeho proměny až do současnosti. Dotýká se problematiky jeho klasifikace a interpretace, poukazuje taktéž na art brut jako na významný inspirační zdroj pro některé umělecké směry 20. století.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleArt brut. Tvorba psychotiků v kontextu světa umění.cze
dc.title.alternativeArt Brut. Creation of Psychotics in the Context of the Art World.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag30255
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor thesis is the phenomenon of art brut, primarily the creations made by the mentally ill. Their works are created at the edge of the society, lack any ambition to become art and yet they appear in art institutions and thus become a part of the artistic world. The key issue of this thesis is the issue of their place in the artistic world. Is it possible to consider them art, and if so, where does their value lie? Where is the boundary between such works and high art? Is it possible to create art without any cultural influence? The thesis presented maps the historical changes in art brut, introduces the circumstances that led to emergence of this term and shows its development up to the present day. Furthermore, it deals with the issue of art brut?s classification and interpretation and also refers to it as a significant source of inspiration for some of the twentieth-century art movements.eng
dc.date.accepted2013-07-02
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.description.defenceStudentka se vyjádřila k následujícím otázkám: 1/ Výklad mukařovského definice umění 2/ Dantovo pojetí uměleckého díla 3/ Záměrnost a nezáměrnost v tvorběcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam