Osobní a rodinné strategie venkovského obyvatelstva
Abstrakt
Předložená diplomová práce je založena na zkoumání osobních a rodinných strategií, které uplatňovalo venkovské obyvatelstvo 19. století. Sledování byly podrobeny především strategie uplatňované v případě volby jména dítěte, výběru kmotra, životního partnera, dále strategie vztahující se k některým druhům migrace či zajišťování výměnku.
Škálu použitých pramenů lze rozdělit na dvě různorodé části. První se skládá z děl realistického románu českého venkova v 19. století (romány a povídky autorů jako jsou Jindřich Šimon Baar, Karel Klostermann, Teréza Nováková, Karel Václav Rais, Gabriela Preissová). Díla představitelů vysoké realistické prózy byla doplněna o vzorek z triviální literatury téhož období (romány a povídky V. Čuty, Josefa Jahody, Vlasty Javořické, Vlasty Pittnerové, Marie E. Vokáčové, Bohumila Zahradníka-Brodského a dalších). Druhou část tvoří prameny, tradičně používané pro zkoumání venkovské každodennosti 19. století, tedy především prameny evidenční (matriky, sčítací operáty) a pojišťovací povahy (pozemkové knihy). Pro konkrétní porovnávání byla zvolena oblast farnosti Besednice a okolí.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Diverzifikace výroby a strategie podniku
Amerová, Veronika (Jihočeská univerzita, 2009)Tato diplomová práce je napsána na společnost, která patří do největší světové skupiny výrobců osobních automobilů a lehkých nákladních vozidel. V průběhu 90. let dvacátého století a opět na začátku 21. století se koncern ... -
Analýza konkurenceschopnosti společnosti OVb Allfinanz, a.s.
Homolková, Petra (Jihočeská univerzita, 2014)Cílem mé bakalářské práce je analyzovat danou pozici na trhu mnou vybraného podniku, navrhnout případná zlepšení jeho postavení na trhu a analyzovat jeho konkurenční prostředí. Vybrala jsem si společnost OVB Allfinanz, ... -
Strategie učení
Fourová, Lucie (Jihočeská univerzita, 2012)Diplomová práce se zabývá užíváním strategií učení v rámci hodin anglického jazyka. K prozkoumání míry užívání strategií učení u studentů provedu případovou studii v jedné konkrétní třídě nižšího stupně gymnázia. V teoretické ...