Prohlížení Kvalifikační práce dle autora "Bauman, Petr"
-
Puberta v rodině
Lukáčová, Romana (Jihočeská univerzita, 2017)Práce představuje období dospívání jedince. Řeší vymezení pojmu dospívání. Popisuje změny jedince v oblasti fyzické, psychické i sociální. Dále zahrnuje vzniklé vývojově-psychologické teorie týkající se tohoto období. ... -
Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách
Samková, Martina (Jihočeská univerzita, 2012)Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje ... -
Rozdíly ve využívání didaktické hry ve školních družinách ve městě a na vesnici
Páralová, Sabina (Jihočeská univerzita, 2017)Práce se zabývá využíváním didaktické hry ve školních družinách. Cílem práce je nalézt rozdíly ve využívání didaktické hry ve školních družinách vzhledem k podmínkám života ve městě a na vesnici. Nejdříve je vymezen pojem ... -
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
Nováčková, Lenka (Jihočeská univerzita, 2011)Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi ... -
Rozvoj myšlenkových a komunikačních dovedností dětí předškolního věku v kontextu Filozofie pro děti
Brisudová, Eva (Jihočeská univerzita, 2018)Diplomová práce je tvo ena z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá vymezením d le itých pojm jakými jsou Filozofie pro děti, historický vývoj tohoto programu, osobnost dítěte, komunikace a my lení ... -
Rozvoj tvořivosti jako cíl výchovy a vzdělávání
Táborská, Nikola (Jihočeská univerzita, 2013)Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmu tvořivost a odborných pojmů s tvořivostí souvisejících. Jsou zde popsány cíle výchovy a vzdělávání v dějinách filosofie a rozvoj tvořivosti v kurikulárních dokumentech. Hlavním ... -
Rozvoj tvořivosti jako cíl výchovy a vzdělávání.
Táborská, Nikola (Jihočeská univerzita, 2012)Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmu tvořivost a odborných pojmů s tvořivostí souvisejících. Jsou zde popsány cíle výchovy a vzdělávání v dějinách filosofie a rozvoj tvořivosti v kurikulárních dokumentech. Hlavním ... -
Sborové společenství mládeže Církve bratrské v Kolíně z hlediska smysluplného trávení volného času
Vránová, Světlana (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zaměřuje na Sborové společenství mládeže v Církvi bratrské z hlediska smysluplnosti trávení volného času. V úvodu práce si volím kritéria, dle kterých budu práci hodnotit. Za toto kritérium jsem si zvolila pohled ... -
Sebeprezentace uchazeče o zaměstnání písemnou formou před ústním pohovorem
Nekolová, Adéla (Jihočeská univerzita, 2008)Práce se zabývá významem životopisu při hledání zaměstnání a to v období před ústním pohovorem. Tématika je nahlížena z pohledu zaměstnavatele i uchazeče o zaměstnání. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny klíčové ... -
Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku
Turková, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2010)Práce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a ... -
Soudobé koncepce výchovy k toleranci a multikulturalismu
Navrkalová, Anna (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se věnuje pojmům souvisejícím s výchovou k toleranci a multikulturalismu, vymezení jejích hlavních myšlenek a cílů. Jsou zde uvedeny soudobé koncepce výchovy k toleranci. Konkrétně se jedná o naši republiku, státy ... -
Specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase
Šípová, Lenka (Jihočeská univerzita, 2013)Tato práce představuje specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase. Práce je rozdělena do tří částí. V první části po vymezení základních pojmů představuje některé modely a typy nadání. Dále postupně ... -
Specifika výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku
Součková, Ivana (Jihočeská univerzita, 2020)Bakalářská práce se zabývá specifiky výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku s návazností na formální výuku. Teoretická část obsahuje popis jednotlivých přístupů k výuce angličtiny, definuje ... -
Společné vzdělávání v podmínkách příměstského tábora
Krohová, Klára (Jihočeská univerzita, 2021)Práce představuje případovou studii příměstských táborů pořádaných v dětském klubu Rybka. Jejím předmětem zkoumání je, co organizátoři a účastníci příměstských táborů, včetně rodičů zúčastněných dětí, vypovídají o realizaci ... -
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
Hubená, Lucie (Jihočeská univerzita, 2013)V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává ... -
Teorie a praxe fundraisingu v České republice
Suchánková, Šárka (Jihočeská univerzita, 2006) -
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
Kotlín, Roman (Jihočeská univerzita, 2013)Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv ... -
Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku
Bláhová, Klára (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá teorií jazykového deficitu B. Bernsteina. Nejprve představuje sociálních determinanty vzdělávání pomocí definice tzv. jazykových kódů. V dalších kapitolách se věnuje tomu, jak uvedená zjištění ovlivňují ... -
Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi
Žůrková, Lydie (Jihočeská univerzita, 2010)Práce představuje teorii rozmanitých inteligencí Howarda Gardnera. V první kapitole se zabývá pojmem inteligence a základními přístupy k jejímu studiu. Věnuje se nezbytným předpokladům, za kterých může být určitá schopnost ... -
Tvorba Josteina Gaardera a její využití v pedagogice volného času
Steigerová, Michaela (Jihočeská univerzita, 2019)Diplomová práce se zabývá literární tvorbou pro děti a mládež norského spisovatele Josteina Gaardera a jejím využitím v pedagogice volného času jako prostředku intencionální etické, osobnostní a sociální výchovy. Práce ...