Zobrazují se záznamy 81-100 z 117

    • Puberta v rodině 

      Lukáčová, Romana (Jihočeská univerzita, 2017)
      Práce představuje období dospívání jedince. Řeší vymezení pojmu dospívání. Popisuje změny jedince v oblasti fyzické, psychické i sociální. Dále zahrnuje vzniklé vývojově-psychologické teorie týkající se tohoto období. ...
    • Realizace osobnostní a sociální výchovy na základních školách 

      Samková, Martina (Jihočeská univerzita, 2012)
      Již pátým rokem patří osobnostní a sociální výchova (OSV) do povinné složky základního vzdělávání v České republice. Práce se zabývá pojetím tohoto průřezového tématu na šesti základních školách. Teoretická část popisuje ...
    • Rozdíly ve využívání didaktické hry ve školních družinách ve městě a na vesnici 

      Páralová, Sabina (Jihočeská univerzita, 2017)
      Práce se zabývá využíváním didaktické hry ve školních družinách. Cílem práce je nalézt rozdíly ve využívání didaktické hry ve školních družinách vzhledem k podmínkám života ve městě a na vesnici. Nejdříve je vymezen pojem ...
    • Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání 

      Nováčková, Lenka (Jihočeská univerzita, 2011)
      Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi ...
    • Rozvoj myšlenkových a komunikačních dovedností dětí předškolního věku v kontextu Filozofie pro děti 

      Brisudová, Eva (Jihočeská univerzita, 2018)
      Diplomová práce je tvo ena z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá vymezením d le itých pojm jakými jsou Filozofie pro děti, historický vývoj tohoto programu, osobnost dítěte, komunikace a my lení ...
    • Rozvoj tvořivosti jako cíl výchovy a vzdělávání 

      Táborská, Nikola (Jihočeská univerzita, 2013)
      Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmu tvořivost a odborných pojmů s tvořivostí souvisejících. Jsou zde popsány cíle výchovy a vzdělávání v dějinách filosofie a rozvoj tvořivosti v kurikulárních dokumentech. Hlavním ...
    • Rozvoj tvořivosti jako cíl výchovy a vzdělávání. 

      Táborská, Nikola (Jihočeská univerzita, 2012)
      Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmu tvořivost a odborných pojmů s tvořivostí souvisejících. Jsou zde popsány cíle výchovy a vzdělávání v dějinách filosofie a rozvoj tvořivosti v kurikulárních dokumentech. Hlavním ...
    • Sborové společenství mládeže Církve bratrské v Kolíně z hlediska smysluplného trávení volného času 

      Vránová, Světlana (Jihočeská univerzita, 2009)
      Práce se zaměřuje na Sborové společenství mládeže v Církvi bratrské z hlediska smysluplnosti trávení volného času. V úvodu práce si volím kritéria, dle kterých budu práci hodnotit. Za toto kritérium jsem si zvolila pohled ...
    • Sebeprezentace uchazeče o zaměstnání písemnou formou před ústním pohovorem 

      Nekolová, Adéla (Jihočeská univerzita, 2008)
      Práce se zabývá významem životopisu při hledání zaměstnání a to v období před ústním pohovorem. Tématika je nahlížena z pohledu zaměstnavatele i uchazeče o zaměstnání. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny klíčové ...
    • Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku 

      Turková, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2010)
      Práce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a ...
    • Soudobé koncepce výchovy k toleranci a multikulturalismu 

      Navrkalová, Anna (Jihočeská univerzita, 2011)
      Práce se věnuje pojmům souvisejícím s výchovou k toleranci a multikulturalismu, vymezení jejích hlavních myšlenek a cílů. Jsou zde uvedeny soudobé koncepce výchovy k toleranci. Konkrétně se jedná o naši republiku, státy ...
    • Specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase 

      Šípová, Lenka (Jihočeská univerzita, 2013)
      Tato práce představuje specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase. Práce je rozdělena do tří částí. V první části po vymezení základních pojmů představuje některé modely a typy nadání. Dále postupně ...
    • Specifika výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku 

      Součková, Ivana (Jihočeská univerzita, 2020)
      Bakalářská práce se zabývá specifiky výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku s návazností na formální výuku. Teoretická část obsahuje popis jednotlivých přístupů k výuce angličtiny, definuje ...
    • Společné vzdělávání v podmínkách příměstského tábora 

      Krohová, Klára (Jihočeská univerzita, 2021)
      Práce představuje případovou studii příměstských táborů pořádaných v dětském klubu Rybka. Jejím předmětem zkoumání je, co organizátoři a účastníci příměstských táborů, včetně rodičů zúčastněných dětí, vypovídají o realizaci ...
    • Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi 

      Hubená, Lucie (Jihočeská univerzita, 2013)
      V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává ...
    • Teorie a praxe fundraisingu v České republice 

      Suchánková, Šárka (Jihočeská univerzita, 2006)
    • Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi 

      Kotlín, Roman (Jihočeská univerzita, 2013)
      Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv ...
    • Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku 

      Bláhová, Klára (Jihočeská univerzita, 2011)
      Práce se zabývá teorií jazykového deficitu B. Bernsteina. Nejprve představuje sociálních determinanty vzdělávání pomocí definice tzv. jazykových kódů. V dalších kapitolách se věnuje tomu, jak uvedená zjištění ovlivňují ...
    • Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi 

      Žůrková, Lydie (Jihočeská univerzita, 2010)
      Práce představuje teorii rozmanitých inteligencí Howarda Gardnera. V první kapitole se zabývá pojmem inteligence a základními přístupy k jejímu studiu. Věnuje se nezbytným předpokladům, za kterých může být určitá schopnost ...
    • Tvorba Josteina Gaardera a její využití v pedagogice volného času 

      Steigerová, Michaela (Jihočeská univerzita, 2019)
      Diplomová práce se zabývá literární tvorbou pro děti a mládež norského spisovatele Josteina Gaardera a jejím využitím v pedagogice volného času jako prostředku intencionální etické, osobnostní a sociální výchovy. Práce ...