Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
Abstrakt
V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti.
Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících.
Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
M. Lipman: Thinking in Education
Bláhová, Klára (Jihočeská univerzita, 2014)Práce se zabývá kritickým rozborem díla Thinking in Education M. Lipmana, které se zde věnuje otázce rozvoje myšlení v rámci vzdělávací praxe. Vysvětluje důvody důležitosti schopnosti dialogu, schopnosti kriticky myslet, ... -
Implementace Filozofie pro děti do oddělení školní družiny
Dřevová, Šárka (Jihočeská univerzita, 2018)Tato diplomová práce popisuje proces implementace vybraných prvků programu Filozofie pro děti do činnosti školní družiny. Teoretická část představuje program Filozofie pro děti a školní družinu. Vlastní výzkumné šetření ... -
Zážitková hra jako stimul filozofického dialogu
Vaštíková, Olga (Jihočeská univerzita, 2019)Práce se zabývá využitím zážitkové hry jako stimulu filozofického dialogu. Teoretická část přibližuje metodu zážitkové hry a filozofického dialogu v rovině pojmů, konceptů, základních východisek. Seznamuje také s teorií ...