Nové technologické postupy při využití rybího separátu
Abstrakt
Nové rybí produkty na trhu a metody kvalitního senzorického hodnocení jsou stále velmi důležitou součástí obchodní strategie. Po zabití a vyfiletování ryby nastává problém s využitím zbylých částí rybího těla. Řešením tohoto problému je rybí separát, který je vhodný pro vývoj nových rybích produktu (např. rybí párky). Tyto rybí produkty jsou poté senzoricky hodnoceny. Existují různé metody pro hodnocení smyslového profilu vybraného rybího produktu a ty jsou prováděny bud strojově nebo subjektivním míněním vyučených expertu. Změny smyslového hodnocení (vůně, chuť, pachuť, konzistence) jsou považovány za formy kvalitativních kritérií. Rybí maso, hlavně to sladkovodních ryb, je typ zboží, jež by melo být doporučováno a u kterého se zdá, že bude mít na trhu dobrou perspektivu. Proto zvládnutí těchto metod a samozřejmě jejich následující aplikace, je velmi důležité pro poptávku po rybím mase.