dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Hrnčířová Konstantinová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:17:31Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:17:31Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2007-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1638 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá Úmluvou o právech dítěte, jejími důsledky a využitím v pedagogické teorii a praxi dle jejího článku 42. Je strukturována do tří hlavních částí, které se snaží sledovat logickou posloupnost zpracovávaného tématu. První část se zabývá teoretickými východisky Úmluvy, počínaje jejím historickým vývojem a současným stavem, právním postavením, institucionální úpravou, přístupy k ní u vybraných evropských zemí, včetně analyzování jednotlivých článků a jejich okomentování v souvislosti s právními předpisy ČR a zjišťování příčin a nedostatků při její implementaci, dodržování a naplňování. Druhá část se věnuje definici článku 42 Úmluvy ve smyslu vzdělávání dospělých jako prostředku k uplatňování práv dětí a dalším teoretickým a praktickým možnostem efektivního předávání. Na tuto část navazuje třetí, která přináší praktická cvičení, návody a hry, jak děti s dokumentem Úmluvy seznamovat, nejen ve školní výuce, ale i v rámci mnohých volnočasových aktivit, včetně možnosti dětí zapojovat se do fungování dětských parlamentů či zřizování vlastních školských samospráv a participovat tak na věcech veřejných. | cze |
dc.format | 94 s., 40 s. příloh. | |
dc.format | 94 s., 40 s. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Úmluva o právech dítěte | cze |
dc.subject | dětská práva a povinnosti | cze |
dc.subject | vzdělávání dospělých | cze |
dc.subject | vzdělávání dětí v oblasti výchovy k právům | cze |
dc.subject | participace | cze |
dc.subject | implementace | cze |
dc.subject | monitorování a hodnocení naplňování práv | cze |
dc.subject | dětský parlament. | cze |
dc.subject | Convention of the right of child | eng |
dc.subject | childrens{\crq} rights and responsibilities | eng |
dc.subject | further education of adults | eng |
dc.subject | education of children in the field of their rights | eng |
dc.subject | participation | eng |
dc.subject | implementation | eng |
dc.subject | monitoring and evaluation of fulfilling rights | eng |
dc.subject | children{\crq}s parliament. | eng |
dc.title | Úmluva o právech dítěte a její konsekvence pro pedagogickou teorii a praxi | cze |
dc.title.alternative | Convention of the rights of the child and its consequence for pedagogical theory and practice | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9631 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is covering the Convention of the rights of the child, its consequences and use in pedagogical theory and practice according to the paragraph 42 of this convention. It has three main parts, which are aiming for following the logical consequence of the topic compilation. First part is covering theoretical base of the Convention, starting with its historical development and current state, legal position, institutional arrangement, approaches to the Convention by selected European countries, including analysis of individual articles and it also presents commentary to these articles in connection with legal regulations in Czech Republic and finding the causes and deficiencies of its implementation, observing to it and its fulfilling. Second part is covering the definition of article 42 of the Convention as to the further education of adults as a tool for exercising the rights of children and to other theoretical and practical possibilities of its further efficient dissemination. Third part is related to that as it provides practical exercises, directions and games, how to get children acquainted with the document of the Convention not only during the school, but also within their free-time activities, including the chance for children to take part in the children’s parliaments or establishing own school self-governments and thus participate on public matters. | eng |
dc.date.accepted | 2008-02-06 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství náboženství a etiky | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bezecná, Marie | |