Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorIra, Vladimír
dc.contributor.authorHotařová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-02T12:35:04Z
dc.date.available2021-12-02T12:35:04Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-08-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17034
dc.description.abstractPracovní výchova plní u dětí s mentální retardací velmi důležitou úlohu. Díky pracovní výchově u dětí dochází k zlepšení motoriky, rozvíjí se řeč, myšlení, fantazie, senzibilita a tvořivost. Díky přínosům pracovní výchovy má jedinec vyšší šanci uplatnit se na trhu práce. Pomůže mu také k lepšímu osamostatnění v životě. Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat podmínky pro realizaci pracovní výchovy na základních školách praktických a na základních školách speciálních. Při výzkumu jsem použila metody dotazníku a řízeného rozhovoru s vyučujícími pracovního vyučování a výtvarné výchovy a s řediteli škol. Zjišťovala jsem materiální vybavení školy určené na pracovní výchovu, hodnotila jsem výukové prostory školy a náplň pracovní výchovy. Na základě převahy kladného hodnocení výše zmíněných kritérií se potvrdila má hypotéza ''Realizace pracovní výchovy na základních školách speciálních a na základních školách praktických odpovídá speciálním vzdělávacím potřebám dětí navštěvujících tyto školy“.cze
dc.format107
dc.format107
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmentalni postizeni deticze
dc.subjectpracovni vychovacze
dc.subjectmotorikacze
dc.subjectsobestacnostcze
dc.subjectprofesni uplatneni.cze
dc.subjectmentally-handicapped childreneng
dc.subjectDomestic Scienceeng
dc.subjectmotor activityeng
dc.subjectindividual independenceeng
dc.subjectpossibility of future employment.eng
dc.titlePracovní výchova, její význam a realizace při vzdělávání žáků s mentálním postiženímcze
dc.title.alternativeDomestic Science, its importance and its provision in education of mentally - handicapped childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag7026
dc.description.abstract-translatedDomestic Science fulfils a most important role for mentally-handicapped children. Thanks to Domestic Science, children’s motor activity, speech, thinking, sensitivity, imagination and creativity improves considerably. It can help them to gain individual independence and increases the possibility of future employment. The goal of this study is to evaluate the conditions necessary for the provision of the Domestic Science in schools for mentally-handicapped children. In order to achieve this, a series of interviews has been undertaken with school directors as well as questionnaires with Domestic Science teachers. Analysis of school equipment for Domestic Science as well as course contents for the subject has taken place, resulting in a positive reaction from those interviewed.eng
dc.date.accepted2007-09-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeCoufalová, Božena
dc.description.defencePrezentace výsledků výzkumů provedena přehledně. Autorka byla seznámena s posudky vedoucího a oponenta, na položené otázky odpověděla. Reagovala na připomínky týkající se teoretické části ze strany členů komise - prvé neuvádí statistiky příčin MR apod.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam