Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorSmetana, Radek
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:06Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:06Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2008-12-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1706
dc.description.abstractTato práce se věnuje pojmu paideia a chápe jej v širším slova smyslu jako kulturu, jejíž snahou bylo formování lidského charakteru v průběhu staletí. Jde o dynamický proces, jehož cílem je realizace ideálu člověka. Autor v této souvislosti sleduje řeckou kulturu směřující k ideálu člověka hlavně v pojetí sokratovském a kulturu hebrejskou tak, jak je reflektována především na stránkách Bible. Snaží se poukázat, že tyto dvě kultury mají i přes značné odlišnosti společné body. Definování těchto společných bodů je v závěrečné části práce východiskem pro obecnější úvahy směřující k dnešnímu procesu výchovy.cze
dc.format58 s., 10 s. obr. příloh,
dc.format58 s., 10 s. obr. příloh,
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVýchovacze
dc.subjectkulturacze
dc.subjectuměnícze
dc.subjecttradicecze
dc.subjectctnostcze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectsmysl bytícze
dc.subjectideálcze
dc.subjectpřesahcze
dc.subjectpoznánícze
dc.subjectdušecze
dc.subjectčlověkcze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectcultureeng
dc.subjectarteng
dc.subjecttraditioneng
dc.subjectvirtueeng
dc.subjectdialogueeng
dc.subjectsense of beingeng
dc.subjectidealeng
dc.subjectoverlapeng
dc.subjectunderstandingeng
dc.subjectsouleng
dc.subjectperson.eng
dc.titlePaideia jako kultura. Řecká a hebrejská tradice - rozdílné kultury?cze
dc.title.alternativePaideia, episteme, techne as miscellaneous approaches to the fenomenon of education and tuitioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10686
dc.description.abstract-translatedThe subject of this thesis is the concept of paideia in its broader sense of meaning - as a culture. The ambition of paideia as understood as a culture is to form man’s character through the centuries. It is a dynamic process that seeks to bring man to what he should ideally be. The author describes Greek culture as aiming toward an ideal of man applying Socrates approach and Hebrew culture which is mainly reflected in the Bible. It tries to point out that both of these cultures, in spite of all the differences, have several points in common. The definition of these mutual aspects in the final part of the thesis is a starting point for more general reflection about the up to date process of upbringing.eng
dc.date.accepted2009-02-13
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNáboženská výchova a etikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam