Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorČížková, Helena
dc.date.accessioned2021-11-19T12:19:07Z
dc.date.available2021-11-19T12:19:07Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/1710
dc.description.abstractPráce se zabývá přínosem pedagogiky Marie Montessori pro didaktiku meditace v předškolním věku. V první kapitole se autorka zabývá psychologií předškolního věku, zohledňuje religiozitu této věkové skupiny a konstatuje, že dítě mezi třetím a pátým rokem života vykazuje náznaky schopnosti meditovat. Dále je práce věnována vymezení pojmů meditace a kontemplace. Je stanoven význam meditace v dětském světě a nabídnuty první kroky pro zcitlivění dítěte pro duchovno. Následuje popis nácviku koncentrace, jak jej můžeme nalézt v pedagogice M. Montessori. Ten je především spjat s cvičením ticha. Poslední část je zaměřena na sestavení příkladů nácviku koncentrace, které mají uvést dítě do světa meditace. Příklady meditativního setkání zohledňují hravost a fantazii dětí předškolního věku a významně se podílejí na jeho duchovním rozvoji.cze
dc.format46 s.
dc.format46 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: duchovní vývojcze
dc.subjectreligiozitacze
dc.subjectmeditacecze
dc.subjectdidaktika meditacecze
dc.subjectkontemplacecze
dc.subjectkoncentracecze
dc.subjectcvičení tichacze
dc.subjectmeditativní setkánícze
dc.subjectKeywords: spiritual developmenteng
dc.subjectreligiosityeng
dc.subjectmeditationeng
dc.subjectdidactics of meditationeng
dc.subjectcontemplationeng
dc.subjectconcentrationeng
dc.subjectexercises of silenceeng
dc.subjectmeditative meetings.eng
dc.titlePřínos pedagogiky Marie Montessori pro didaktiku meditace v předškolním věkucze
dc.title.alternativePre-school Religious Education of a Childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10691
dc.description.abstract-translatedThe work deals with the contribution of Maria Montessori’s educational theory to the diadactics of meditation at pre-school age. In the first chapter the author deals with the psychology of pre-school children, takes into account the religiosity of this age group and claims that a child between the third and fifth year of age displays the notions of the ability to meditate. Furthermore, the work is dedicated to the definition of the concepts of meditation and contemplation. The meaning of meditation in the child’s world is determined and the first steps for sensitizing the child to a spiritual life are offered. This is followed by a description for practising concentration in the way M. Montessori described it in her educational theory. The last part is oriented to setting examples for practising concentration, which should lead the child to the world of meditation. Examples of meditative meetings take into account the playfulness and fantasy of the pre-school child and significantly influence her spiritual development.eng
dc.date.accepted2009-06-12
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNáboženská výchova a etikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam