Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKastnerová, Markéta
dc.contributor.authorKrmenčíková, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-03T06:56:07Z
dc.date.available2021-12-03T06:56:07Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17303
dc.description.abstractProblémy duševního zdraví dětí je jedním z nejdůležitějších témat dneška. Jedna z možností jak nahlížet na duševní zdraví je, jak efektivně a úspěšně si člověk vede. Pocit schopnosti a kompetence, umění zvládat běžnou míru zátěže, zotavit se z těžkých situací, zvládání uspokojujících vztahů a vedení nezávislého života jsou známky duševní pohody, duševního zdraví. Děti na středních školách jsou ve věku citlivém a ovlivnitelném zátěží, která v dnešní době hraje významnou roli při výskytu duševních poruch. Práce s názvem Duševní zdraví dětí na středních školách je rozdělena do dvou částí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje ucelená fakta o problémech duševního zdraví. Další část práce diskutuje o hlavních problémech, které způsobují poškození duševního zdraví. Výsledky výzkumu jsou obsaženy v experimentální části práce. Ve výzkumné části byla použita metoda kvantitativního výzkumu formou dotazníků. Respondenti, kteří byli požádání o vyplnění dotazníku, jsou studenti druhých ročníků středních škol. Průzkum byl proveden na středních odborných učilištích a gymnáziích. V souvislosti s cílem bakalářské práce, byly stanoveny tři cíle a tři hypotézy k pozdějšímu potvrzení nebo vyvrácení. Autorka se pokusila porovnat duševní zdraví dětí na různých typech středních škol a zjistit bližší příčiny poškození duševního zdraví. V závěru jsou prezentována nejdůležitější fakta a výsledky a je zde navrhnuto možné řešení. Autorka předpokládá, že tato bakalářská práce bude sloužit jako informační materiál pro zdravotní instituce, školy na kterých byl výzkum proveden, krizová centra.cze
dc.format59 s, 5 s. obr. příloh
dc.format59 s, 5 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadolescence duševní nemoci duševní zdraví psychosomatika zátěžcze
dc.subjectadolescence mental health disease mental health psychosomatic stresseng
dc.titleDuševní zdraví dětí na středních školáchcze
dc.title.alternativeMental health of children at grammar schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag6904
dc.description.abstract-translatedMental health problems are one of the most importatnt issues in these days. One way to think about mental health is by looking at how effectively and successfully a person functions. Feeling capable and competent, being able to handle normal levels of stress, being able to recover from difficult situations, maintaining satisfying relationships, and leading an independent life are all signs of mental health. Children at grammar schools are in sensitive and vulnerable age, they are under many sorts of stress. The work with title The mental health of children at grammar schools is splited into two parts. The theoretic part of this bachelor work tries to include summarized mental health problems. Some parts of this work also discuss main problems which cause demage of mental health. The results of the research are complied in the experimental part of work. Quantitative method of collecting data with the technique of list of questions was used in the course of the research. The respondents who were asked to fill the questionary were from east part of our country, particularly from Pardubice. Respondents were in their second year at grammar schools. The research was made at an apprentice training centre and at gymnasiums. In connection with task of the bachelor work three targets were set together with three hypotheses to perminent confirmation or negation. The autoress tried to compare mental health among students on different types of grammar schools and find out closer circumstances leading to damaged mental health. In conclusion there are the most important facts, which were ascertained and possible solution were proposed. The autoress thinks, that this bachelor work could serve as an informative material for health institutions, schools and crisis centres.eng
dc.date.accepted2007-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Studentka obhájila teoretickou a praktickou část bakalářské práce. Otázky oponenta práce: 1.Objasněte Váš postup při ověřování hypotézy H2 a uveďte, zda jste hypotézu potvrdila či vyvrátila. 2.Jaké jsou nejdůležitější důvody, které vedou ke zhoršení zdraví studentů středních škol. Studentka zodpověděla všechny otázky.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam