Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVlášková, Libuše
dc.contributor.authorRainerová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-03T06:57:01Z
dc.date.available2021-12-03T06:57:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-08-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17414
dc.description.abstractMoje bakalářská práce je zaměřena na zjištění stavu integrace dětí s hyperkinetickým syndromem do kolektivu ostatních dětí ve školských zařízeních. Chtěla jsem také zjistit, které projevy této poruchy a jakým způsobem ovlivňují jejich integraci a navrhnout, kterými opatřeními ji lze podpořit. Hyperkinetickým syndromem se rozumí vývojová porucha charakterizovaná nepřiměřeným stupněm pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.Příčinami hyperkinetického syndromu mohou být mozková dysfunkce z doby prenatální a perinatální, nebo poškození mozku během dětství. Dále pak je možná příčina genetického nebo alergického původu. Postiženo touto poruchou je 3-10% dětské populace a to valná většina chlapců. Důsledky bývají většinou v oblasti potřeby citové akceptace a sociálního kontaktu.Potíže ve vztazích s vrstevníky jsou časté. Má spíše více nepřátel než kamarádů. Výsledky mé práce ukazují, že integrace těchto dětí se jeví jako méně obtížná. Hypotéza se tedy vyvrací. Cíl práce byl splněn.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítě s hyperkinetickým syndromemcze
dc.subjecthyperaktivitacze
dc.subjectporuchy pozornosticze
dc.subjectimpulsivitacze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectchild with hyperkinetic syndromeeng
dc.subjecthyperactivityeng
dc.subjectdisorder of attentioneng
dc.subjectimpulsivityeng
dc.subjectintegrationeng
dc.titleProblematika dítěte s hyperkinetickým syndromem a jeho integrace do mateřských škol a do běžných tříd základních škol.cze
dc.title.alternativeDilema of hyperkinetic syndrome of childhood and the integration to nursery school and to common basic tribes.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7167
dc.description.abstract-translatedMy bachelor thesis put mind to detection of integration of child with hyperkinetic syndrome into the peers' group in the school institution. I wanted to determine, which signs of this disorder and how interact integration of these childern. I wanted to propose equipments for theirs integration. Hyperkinetic syndrome (formely known as ''minimal brain dysfunction'') is a behaviour disorder originating in childhood in which the essential features are signs of developmentally inappropriate inattention, impulsivity and hyperactivity.It has been estimated that approximately 3-10% of the total children population are affected by the hyperkinetic syndrome. The syndrome is more common in males than females. Therefore, it is very important to support the child’s integration into the childrens' group. The burden of the integration into the peers group should lie with the school, especially the teachers who are most familiar with the child. The hypothesis is ''Children with the hyperkinetic syndrome have problems with their integration into the peers' groups in both nursery schools and basic schools (without special needs)''. Records of my working illustrate, that the integration appear to by not so difficult. The hypothesis negate. The aim was fulfilled.eng
dc.date.accepted2007-09-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKoppová, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam