Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorChum, Bohuslav
dc.contributor.authorSandorová, Radka
dc.date.accessioned2021-12-03T06:57:43Z
dc.date.available2021-12-03T06:57:43Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17468
dc.description.abstractPřeprava nebezpečných látek po silnici se řídí především Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných látek ADR. Tato dohoda byla vyspělými státy přijata v roce 1957 a ČSSR se k ní připojila v roce 1986, Česká republika se stala řádným členem jakožto sukcesor po bývalé ČSSR dnem 1.1.1993. Přesto, že nám rozvoj průmyslu přináší mnoho produktů, bez kterých si již nedovedeme představit existenci moderní společnosti na straně druhé je jejich nedílnou součástí produkce látek nebezpečných, které přináší nebezpečí související s jejich výrobou, skladováním, využitím a přepravou. Z tohoto důvodu je nezbytné působit všemi prostředky na snižování potenciálních rizik vzniku nehod vozidel přepravujících nebezpečné věci, které přinášejí pro zdraví osob, jejich majetek a ekologické prostředí největší rizika. Jak dokazují statistiky, jedním z hlavních činitelů vzniku nehod je selhání lidského faktoru. Tomuto a dalším rizikům, která hrozí právě při přepravě nebezpečných látek však nemohou zabránit ani ty nejdokonalejší předpisy. Přesto bylo mojí snahou v této práci poukázat na zásadní a nejdůležitější části Dohody ADR týkající se přepravy nebezpečných látek, zdůraznit důležitost provádění kontrol při dodržování těchto předpisů. Dále jsem chtěla poukázat na přímou závislost úspěšného zvládnutí řešení mimořádné události na spolupráci a konkretizaci pravomocí všech složek Integrovaného záchranného systému a současně na konkrétním příkladu z praxe uvést potřebu provádění průběžné aktualizace jednotlivých typových plánů a následné prezentace nově použitých metod a poznatků při řešení krizových situací a s nimi spojené zavádění nových způsobů přípravy na jejich řešení.cze
dc.format60 s, 5 s. obr. příloh
dc.format60 s, 5 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbezpečnostcze
dc.subjectnebezpečné látkycze
dc.subjectpřepravacze
dc.subjectsafetyeng
dc.subjectdangerous substanceseng
dc.subjecttransfereng
dc.titlePřeprava nebezpečných látek v souvislosti s bezpečností silničního provozucze
dc.title.alternativeTransfer of dangerous substances in connection with safety at road trafficeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7230
dc.description.abstract-translatedThe carriage of dangerous goods by road abides mainly by the European Agreement concerning the international carriage of dangerous goods by road 'ADR’. The agreement was accepted by advanced countries in 1957 and The Czechoslovak Socialist Republic joined it in 1986, the Czech Republic became the full-fledged member on 1st January 1993 as a succesor of the former Czechoslovak Socialist Republic. Despite the fact that the development of industry has brought many products that we cannot imagine the existence of the modern society without, on the other hand, the integral part of them is production of dangerous goods, which brings a danger associated with their manufacture, storage, usage and transportation. On this account it is necessary to use all means to decrease potential hazards of a rise of accidents of vehicles transporting dangerous goods, which brings the biggest hazards to people’s health, their possession and ecological environment. As statistics show, one of the main agents of a rise of accidents is human failure. Even the most perfect regulations cannot avoid these or other hazards that menace whilst carrying dangerous goods. Though my effort was to refer to essential and the most important parts of the ADR agreement concerning the carriage of dangerous goods, to highlight the importance of exercising control over observing the regulations. Moreover, I wanted to point to the direct dependence of successful managing of solving uncommon situations on cooperation and instantiation of powers of all components of Integrated emergency system, and at the same time through a particular example from practice to mention the need of actualization of individual type plans and subsequent presentation of newly used methods and observations from solving crises situations and with them connected introduction of new ways of preparation for their solutions.eng
dc.date.accepted2007-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAplikovaná radiobiologie a toxikologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programBiofyzikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHalada, Michal
dc.description.defenceObhajoba bakalářské práce: Prezentace bakalářské práce "Přeprava nebezpečných látek v souvislosti s bezpečností silničního provozu". Přečteny posudky vedoucího práce Mgr. Chuma a oponenta Ing. Halady. 1. V čem spočívá význam uveřejňování konkrétních postupů příslušníků IZS v odborné literatuře při zásazích a likvidaci závažným mimořádných událostí? 2. Oponent neměl žádné otázky Otázky a připomínky komise: Vzhledem k nalezení dodatečných hypotéz ve struktuře Bc. práce a zjištění jejich ověření v textu Bc. práce se komise dohodla na obhájení předložené práce i přes nevyhovující stávající hypotézy. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam